احتمال باقی ماندن واعظی در وزارت ارتباطات قوت گرفت

رکنا سیاسی: علیرغم انتشار برخی اخبار و گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال خروج محمود واعظی از وزارت ارتباطات و انتصاب بعنوان رئیس دفتر ویژه رئیس جمهور، احتمال باقی ماندن وی در این وزارتخانه در دولت دوازدهم قوت گرفته است.

پیش از این، برخی از منابع خبری، از احتمال انتصاب دکتر واعظی بعنوان رئیس دفتر ویژه رئیس جمهور و جایگزینی ابوالحسن فیروزآبادی -دبیر شورایعالی فضای مجازی- و یا نصرالله جهانگرد -معاون فعلی وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات- به عنوان جایگزین وی خبر داده بودند.

توسعه پرشتاب و بی سابقه شبکه اینترنت و اینترانت ملی، راه اندازی و توسعه شبکه های نسل سه و چهار تلفن همراه، ورود بازیگران جدید عرضه خدمات ارتباطی به بازار Store و تغییر بنیادین اکوسیستم رگولیشن حوزه ICT از جمله دستاوردهای واعظی بعنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم به شمار می روند.

گفته می شود در حال حاضر دو گروه‌ از سوی رئیس‌جمهور مسئول بررسی گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارتخانه‌ها و نحوه چیدمان کابینه شده‌اند؛ گروه اول شامل اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری و محمدعلی نجفی و گروه دوم شامل محمدباقر نوبخت، محمود واعظی و محمد نهاوندیان هستند.

هرچندکار بررسی کارگروه‌های مورد نظر به اتمام رسیده و آنها هم نظرات خود را براساس تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی، ورزش Sport و جوانان و راه و مسکن به رییس جمهور منعکس کرده‌اند اما هنوز مجلس تکلیف لایحه دولت در خصوص تفکیک وزارتخانه‌ها را مشخص نکرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟