احضار بابک زنجانی برای بررسی ادعاهای همدستانش

رکنا سیاسی: حجت الاسلام و المسلمین قاضی Judge مقیسه رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب در حاشیه چهارمین جلسه رسیدگی به متهمین نفتی در جمع خبرنگاران گفت: روند رسیدگی به پرونده همان گونه که مطلع هستید ادامه دارد. بعد از تایید حکم اعدام execution بابک زنجانی و نقض احکام آقای شمس و آقای فلاح پرونده به شعبه 28 دادگاه ارجاع شده است.

وی گفت: با حضور وکلا و نماینده دادستانی روند رسیدگی ادامه دارد. دفاعیات متهمین را می شونیم دفاعیات وکلا را گوش می دهیم وبعدا ان شاءالله حکم را صادر می کنیم.

قاضی مقیسه ادامه رسیدگی‌ها بیان کرد: ما مورد به مورد کیفرخواستی را که صادر شده است را رسیدگی می کنیم و متهمین باید از خود دفاع کنند. براساس قانون Law ما موظف هستیم به دفاعیات گوش کنیم وبعدا تصمیم لازم گرفته خواهد شد. فعلا این رسیدگی‌ها ادامه دارد و مشخص نیست چند جلسه دیگر زمان ببرد.

رئیس شعبه دادگاه انقلاب در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا به جز آقای زنجانی آقای زیباحالت منفرد هم درشعبه حضور پیدا کرده است یا نه؟ افزود: خیر، ما فقط آقای زنجانی را جهت روشن شدن برخی از مسائل که متهمین مطرح می‌کنند دعوت کرده‌ایم.حکم پرونده آقای زنجانی صادر شده است. امیدواریم که همکاری کنند در جهت پرداخت مبالغ وا قدام لازم را درجهت برگشت اموال بیت المال انجام دهند وبعداً مسئولین تصمیم مقتضی را خواهند گرفت.

وی بیان کرد: ما کاری با این فرد در خصوص این پرونده نداریم واحضار این فرد جهت روشن شدن ادعاهای متهمین بوده است.

قاضی مقیسه با اشاره در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا اظهارات آقای منفرد تأثیری درحکم بابک زنجانی یا دو متهم دیگر دارد؟ گفت: خیر پرونده این فرد درحال حال حاضر در دادسرا در حال رسیدگی است ماهیچ دخالتی در آن پرونده نداریم هنوز کیفرخواستی برای این فرد صادر نشده است و ما فقط به اتهامات این دونفر رسیدگی می کنیم این پرونده به اندازه کافی مسائل مطرح دارد و ما کاری به آقای منفرد نداریم.

وی در خصوص نظر وکلای متهمین گفت: فعلا نوبت به دفاعیات وکلا نرسیده است متهمین درحال حاضر از خود دفاع می کنندو پس از وکلا اقدام به دفاع از موکلین خود می‌کنند.

قاضی مقیسه در خصوص درخواست یکی از متهمین برای برگزاری جلسه غیر علنی گفت: این موضوع در حال بررسی است واگر لازم باشد اقدام می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟