جنجال توئیتری بعد از توهین به امیر کویت

رکنا سیاسی: یک نویسنده عربستانی با انتقاد ضمنی از مواضع کویت در بحران قطر، به امیر کویت توهین کرده و این مسأله خشم کاربران کویتی را در توئیتر برانگیخت.

به نقل از تلویزیون النبأ، اظهار نظرهای محمد آل الشیخ نویسنده عربستانی در روزنامه الجزیره در مورد بحران قطر برای او در فضای مجازی گران تمام شد.

در حالی که دعوای رسانه و مجازی نویسندگان و تحلیلگران چهره های سیاسی و فرهنگی عربستان و امارات با قطر در شبکه های اجتماعی ادامه دارد، محمد آل الشیخ نویسنده معروف عربستانی در توئیتر خود درباره موضوع اشغال کویت به وسیله عراق در سال ۱۹۹۰ اشاره کرده و نوشته بود: صحبت های عبدالله العذبه در الجزیره درباره موضع شجاعانه و برادرانه ملک فهد با کویت باید الگوی صباح الاحمد (امیر کویت) باشد اگز ذره ای وفاداری در وجودش وجود داشته باشد.

وی که به صورت ضمنی از موضع کویت نسبت به بحران قطر با کشورهای عربی انتقاد کرده بود با انتقاد بسیاری از کویتی ها و کاربران عرب در فضای مجازی مواجه شد و هشتگی با عنوان #آل_الشیخ_یسیء_للشیخ_الصباح یعنی توهین آل الشیخ به امیر کویت، ساخته شد و به سرعت در فضای مجازی انتشار یافت.

برخی از کاربران فضای مجازی تأکید کردند که ثامر الصباح سفیر کویت در عربستان باید از محمد آل الشیخ شکایت کند و برخی کاربران بخش دیگری از توهین های نویسنده ها و مسئولان سعودی از جمله مستشار دیوان پادشاهی این کشور علیه کویت را منتشر کرده و گفته بودند اگر این افراد مجازات شده بودند، افراد دیگری اجازه پیدا نکرده بودند که و به امیر کویت توهین کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟