نماینده مجلس: 80 درصد بیکاران دانشگاهی مهارت لازم برای اشتغال ندارند

رکنا سیاسی: این نماینده مجلس افزود: بخش عمده ای از بحران بیکاری با مهارت آموزی قابل کنترل است. سازمان آموزش فنی و حرفه ای پتانسیل خوبی در کشور دارد، اما به لحاظ تدوین استانداردهای آموزشی، تجهیزات و مربیان نیاز به تقویت و بازسازی دارد.

رئیس فراکسیون کار با تاکید بر ضرورت دستیابی سازمان فنی و حرفه‌ای به تکنولوژی‌های نوین، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد حمایت‌های لازم در زمینه وضع قوانین و سایر اقدامات به‌عمل آورد.

بادامچی با تاکید بر اینکه دانش و مهارت جوانان جویای کار نیز با نیازهای بازار Store کار تطبیق ندارد، گفت: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان حداقل تنظیم کننده روابط کار و اشتغال، انتظار است مهارت آموزی مراکز و آموزشگاههای فنی و حرفه ای را در راستای نیاز واقعی بازار کار در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات مدیریت نماید.

وی ادامه داد: مهارت آموزی و اشتغال تنها توسط دستگاههای دولتی امکان پذیر نیست، لذا در اجرای اصل۴۴ قانون Law اساسی این دو از طریق برون سپاری به بخش خصوصی میسر است.

بادامچی تاکید کرد: وزارت کار باید به وظایف حاکمیتی سیاستگذاری و نظارت عالیه خود بپردازد و امر اشتغال باید به بخش‌ خصوصی و بخش‌هایی که مسئولیت مستقیم دارند، واگذار شود.

نماینده تهران از زحمات محمد امین سازگارنژاد رییس سازمان فنی و حرفه‌ای تقدیر کرد و گفت: این سازمان بخاطر ارائه خدمات موثر در توسعه اشتغال و ‌ارتقای فرهنگ کار شایسته تقدیر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟