ورود پنجمین گروه نظامیان ترکیه به قطر

رکنا سیاسیبه نقل از خبرگزاری رویترز : قطر از ورودگروه پنجم نیروهای ارتش ترکیه به قطر خبر داد.

 قطر سه‌شنبه 20 تیرماه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه جدیدی از نیروهای ارتش ترکیه وارد پایگاه نظامی ارتش این کشور در قطر شد.

پارلمان ترکیه پس از تنش میان قطر و کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر به درخواست دولت رجب طیب اردوغان افزایش تعداد نظامیان در پایگاه نظامی ترکیه در قطر را تصویب کرد.ترکیه حامی و همپیمان استراتژیک قطر در برابر کشورهای عربی تحریم‌کننده آن است

نیروهای مسلح قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد "وزارت دفاع قطر از ورود پنجمین گروه از ارتش ترکیه به قطر خبر داد".نیروهای ارتش ترکیه بر اساس توافق با دولت قطر از سال 2014 در این پایگاه نظامی حضور دارند و با نیروهای قطری تمرینات مشترک انجام می‌دهند.

در بیانیه نیروهای مسلح قطر آمده است: این همکاری دفاعی بین دوحه و آنکارا در راستای دیدگاه دفاعی مشترک دو کشور برای حمایت از مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همچنین حفظ امنیت و ثبات در منطقه انجام می‌شود.

در این بیانیه به تعداد نیروهای ترکیه حاضر در پایگاه نظامی این کشور در قطر اشاره نشده است اما تعداد آنها از زمان ایجاد تنش میان قطر و همسایگان عرب آن همواره در حال افزایش است.برخی منابع تعداد نظامیان ترکیه مستقر در خاک قطر را بیش از 5 هزار نفر اعلام می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟