جزئیات ایجاد 5 وزارتخانه‌ جدید

رکنا سیاسی: حسینعلی‌حاجی‌دلیگانی درباره جلسه عصر روز گذشته کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بیان‌کرد: موضوع اصلی بررسی ایجاد تعدادی وزارتخانه جدید بود که در این باره بحث و تبادل نظر شد و البته عده‌ای از همکاران مخالفت کردند، اما این موضوع در کمیسیون ما به عنوان کمیسیون فنی رای آورد.

وی ادامه داد: در تقسیم بندی جدید بناست وزارتخانه ورزش Sport و جوانان به وزارت ورزش همچنین بخش جوانان هم به سازمان ملی جوانان زیر نظر دفتر ریاست جمهوری تقسیم بندی شود، وزارتخانه راه و شهرسازی هم به دو وزارتخانه راه و ترابری و وزارتخانه مسکن و شهرسازی تقسیم شود.

نماینده شاهینشهر درمجلس تاکید‌کرد: وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت نیز به دو وزارتخانه صنعت و معدن و نیز وزارتخانه بازرگانی تقسیم شود و همچنین آن بخش از کار‌های تجاری که قبلا به جهاد کشاورزی واگذار شده بودنیزمجدداً به وزارت بازرگانی سپرده می‌شود.

عضو‌کمیسیون برنامه، بودجه‌ و محاسبات مجلس عنوان کرد: در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌هایی که بناست در آن‌ها تقسیم بندی صورت بگیرد، به‌علاوه نماینده دولت در امور استخدامی کشورحضورداشتند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان‌کرد: ادامه این بحث در کمیسیون اصلی یعنی کمیسیون اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بحثی هم در خصوص طرح پیشنهادی از سوی یکی از همکاران درمورد مالیات برارزش افزوده بود در کمیسیون مطرح و بررسی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 280838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟