صهیونیست‌ها آب را به روی مردم فلسطین بستند

رکنا سیاسی: شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به افزایش بحران آب در کرانه غربی رود اردن در فلسطین اشغالی افزود: این مشکل در نتیجه بروز موج گرما و تصمیمات مقامات صهیونیست برای قطع آب به روی شهروندان فلسطینی با هدف تامین آب شهرک نشینان خود در شهرک های کرانه غربی به وجود آمده است. شاید یک یا دو بار در ماه آن هم برای چند ساعت آب به شهرک بیتونیا در نزدیکی شهر رام الله برسد.

این شبکه با اشاره به مشکلات یک خانواده از ساکنان کرانه غربی اعلام کرد: ام عبد الله یکی از صدها هزار فلسطینی است که به خاطر کمبود آب در خانه خود با بحران زیادی مواجه است، مشکلی که خانواده وی را مجبور کرده تا آب را با قیمت بسیار زیاد و آن هم به مقداری کم که حتی احتیاجات روزانه اش را تامین نمی کند خریداری کند.

گزارشگر العالم در ادامه گفت: علت بحران آبی که هم اکنون به وجود آمده است به سال 1967 یعنی زمانی که رژیم اشغالگر صهیونیست بر نود در صد از منابع آب در کرانه غربی دست یافت بر می گردد. اما آنچه که امروز اتفاق افتاده است نتیجه تصمیمی است که صهیونیست ها برای قطع آب به روی مناطق جنوبی دو شهر رام الله و البیره گرفته و فقط 30 در صد آب را به روی بقیه مناطق پمپاژ می کنند.

این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند آب مورد نیاز فلسطینیان فقط پس از پر شدن انبارهای آب اطراف شهرک های صهیونیستی وصل خواهد شد.

بسام صوالحه، مدیر امور آب شهر رام الله در این باره به خبرنگار العالم گفت: جواب صریح صهیونیست ها درباره بسته شدن آب به روی شهروندان فلسطینی این بود که انبارهای آب آنان در اطراف رام الله باید پر شود تا دوباره آب را به روی مناطق مورد نظر ما باز کنند.

سماح الکحله در ادامه گفت: بحران آب همیشه یکی از مهمترین موضوعات درگیری میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست بوده است. وی همچنین تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست فقط با گلوله به جنگ فلسطینیان نمی آیند بلکه آنان از یک قطره آب هم که کمترین حق یک انسان است برای فشار به شهروندان فلسطینی استفاده می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟