آرزوی اسرائیل ولیعهد شدن بن سلمان بود

رکنا سیاسی: به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی تاکید کرد که انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد پادشاه عربستان در واقع "تحقق رویای اسرائیل" بود.

"دان شاپیرو" تصریح کرد که انتصاب بن سلمان به ولیعهدی فرصت بی سابقه ای برای بهبود جایگاه منطقه ای اسرائیل و مقابله آن با چالش های راهبردی و امنیتی است و ولیعهد جدید عربستان معتقد است که اسرائیل و عربستان منافع و تهدیدات مشترکی دارند.

وی افزود انزجار محمد بن سلمان از جنبش های اسلامی سنی و به ویژه جماعت اخوان المسلمین وی را به سمت ائتلاف های منطقه‌ای خاصی سوق داده است و از همین رو وی اهتمام ویژه ای به برقراری روابط قوی با "محمد بن زاید آل نهیان" حاکم واقعی امارات و عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر دارد.

شاپیرو تصریح کرد که «روی کار آمدن رهبران قدرتمند در جهان عرب که دشمنان اسرائیل را دشمنان خود می دانند، به نفع اسرائیل و آمریکاست و این تحول می تواند منجر به تشکیل محوری با حضور آمریکا و کشورهای عرب سنی و نیز اسرائیل شود که منافع راهبردی مشترک دارند و آماده مقابله با بازیگران تندرو در منطقه هستند.»

وی افزود بن سلمان آماده عادی سازی کامل روابط با اسرائیل در راستای اجرای طرح صلح عربی خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟