مسئولان اروپایی نمی‌توانند به راحتی از تصمیمات ترامپ تبعیت کنند

رکنا سیاسی: دکتر شافر رییس انجمن سازندگان ماشین ابزار آلمان VDW در خصوص احتمال تصویب تحریم های جدید علیه ایران توسط دولت آمریکا و تأثیر آن بر روابط تجاری ایران و آلمان گفت: اینکه تحریم ها در آینده چه تاثیری بر کلیت روابط تجاری دو کشور می گذارد بسته به شرایط بین المللی و قوانین جهانی دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون من در مقامی نیستم که اعلام کنم این چنین تحریم هایی تا کجا اثرگذاری خواهد کرد و در نهایت این مسئولان عالی رتبه اروپایی هستند که باید در این خصوص تصمیم گیری کنند.

شافر با اشاره به شرایطی که در فضای پسابرجام به وجود آمده است عنوان کرد: البته به دلیل لغو تدریجی تحریم ها پس از توافق نامه برجام، مسئولان اروپایی باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهند که نمی توانند هر تصمیمی را اتخاذ کنند. در واقع انجمن حمایت از صادرکنندگان اروپایی به عنوان نماینده صنعتگران و صادرکنندگان در قاره اروپا به صورت مستمر منافع اقتصادی فعالان اقتصادی این قاره حفاظت می کند و حتی این انجمن نمایندگانی در پارلمان اروپا و سازمان ملل نیز دارد تا آسیبی به منافع صنعتگران اروپایی وارد نشود.

لازم به ذکر است، پس از تصویب تحریم های جدید در سنای آمریکا این قانون Law به دلیل وجود اشکالات حقوقی به صورت موقت ملقی شد تا در آینده مجددا مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این اظهارنظر مقامات اروپایی پس از تصویب این قوانین نشان می دهد کشورهای اروپایی همچون گذشته تابع تحریم های آمریکایی ها علیه ایران نباشند و به نظر می رسد دولت ترامپ Trump در متحدکردن جهانیان علیه ایران با چالشی جدی مواجه باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟