دولت دوازدهم نیمه اول مرداد ماه آغاز به کار می کند

رکنا اسیاسی: طبق اصل ۱۱۰ قانون Law اساسی جمهوری اسلامی ایران، امضای حکم‏ ریاست‏ جمهوری‏ پس‏ از انتخاب‏ مردم‏ از وظایف رهبری به شمار می‌رود. روند آغاز به کار دولت جدید اینگونه است که پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، رهبری حکم ریاست‌جمهوری را در مراسمی به رییس‌جمهور منتخب تنفیذ می‌کند. مراسم تحلیف نیز با حضور رییس‌جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. رییس‌جمهور در این مراسم سوگند یاد کرده و دو هفته فرصت دارد تا اعضای کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به نمایندگان مجلس معرفی‌می‌کند.

مراسم تنفیذ حکم رییس‌جمهور در سال‌های ۸۴، ۸۸ و ۹۲ در روز ۱۲ مرداد و این مراسم در سال ۸۰ در روز ۱۱ مرداد برگزار شده است. همچنین مراسم تحلیف در سال ۹۲ در روز ۱۳ مرداد، در سال ۸۸ در روز ۱۴ مرداد، در سال ۸۴ در روز ۱۵ مرداد و در سال ۸۰ در روز ۱۷ مرداد برگزار شده است.

مراسم تحلیف روحانی امسال در روز ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد با توجه به سابقه برگزاری مراسم تنفیذ در سال‌های گذشته، امسال هم این مراسم در روز ۱۲ مرداد برگزار شود.

حسن روحانی در سال ۹۲ با اینکه دو هفته فرصت داشت تا اسامی کابینه را معرفی کند اما در مراسم تحلیف خود، اعضای کابینه دولت یازدهم را به مجلس نهم معرفی کرد که این اقدام روحانی با استقبال نمایندگان مجلس روبرو شد. حال باید دید آیا این بارهم او قصد دارد که در مراسم تحلیف خود اعضای کابینه دولت دوازدهم را به مجلس دهم معرفی کند؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 277612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟