ظریف در یادداشت توئیتری: دنیا می گوید تهران متعهد است اما کاخ سفید انکار می کند

محمد جواد ظریف در یادداشتی در حساب توئیتری خود نوشت: «سازمان ملل و تمام دنیا می‌گوید ایران بطور کامل به تعهداتش پایبند است اما آمریکا به ‌خاطر نفرت نهادینه شده‌ای که از تهران دارد، مجبور است حقیقت را انکار کند.»

وزیر امور خارجه همچنین در یادداشت دیگری در توئیتر، به سفر اروپایی خود به سه کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و نوشت: «دیدارهایی عالی با رهبران در برلین، رم و پاریس داشتم. برغم دشمنی نابخردانه آمریکا، اتحادیه اروپا به برجام و تعامل سازنده پایبند است.»

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی که در خصوص روند اجرای برجام به شورای امنیت ارائه داد، نوشت: از زمان اجرای برجام تاکنون گزارشی از تامین، انتقال، فروش یا صادرات اقلام هسته ای یا با کاربرد دوگانه، مواد، تجهیزات، کالا یا فناوری به ایران در تناقض با قطعنامه 2231 دریافت نشده است.

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته ای خود وفق برجام را مجدد مورد تایید قرار داده است.

نماینده آمریکا در نشست توجیهی شورای امنیت سازمان ملل (روز پنجشنبه) نیز بیان داشت که برجام را در دست بررسی دارد و تا اتمام بررسی‌هایش به آن متعهد باقی خواهد ماند و در عین حال وی برای سرپوش گذاردن بر شکست های منطقه ای دولت متبوعش طی اظهاراتی مداخله جویانه، اتهاماتی واهی در مورد نقش منطقه ای ایران مطرح کرد.

در مقابل، تعداد زیادی از اعضای شورای امنیت، آلمان و نماینده اتحادیه اروپایی که در این نشست حاضر بودند، پایبندی ایران به تعهداتش براساس برجام را ستودند و خواهان تداوم حمایت جامعه بین‌المللی از توافق تاریخی مذکور شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 277300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟