فرودگاه های آمریکا صحنه اعتراض به فرمان ترامپ

پس از آنکه دونالد ترامپ Trump رئیس جمهوری آمریکا فرمان جلوگیری از ورود مهاجران از هفت کشور مسلمان را امضا کرد، اعتراض های گسترده ای آمریکا را فرا گرفت و پیش بینی می شود که این تجمعات امروز در فرودگاه های این کشور تشدید شود. 
کشورهایی که مشمول محدودیت صدور روادید توسط آمریکا قرار گرفته اند، عبارت از ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هستند.
روزنامه بوستون هرالد نیز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: شماری از شهروندان ایران، عراق، سوریه و کشورهای دیگر روز شنبه و در پی اجرایی شدن فرمان ترامپ از سفر به بوستون منع شدند. در میان این افراد دو پژوهشگر و یک دانشجوی دانشگاه MIT دیده می شوند. 
دیروز (شنبه) در مجموع بین 20 تا 25 مسافر که قصد سفر به بوستون را داشتند، از ورود به این شهر منع شدند. 
مقام های ارشد MIT در نامه ای خطاب به دانشجویان و استادان دانشگاه نوشتند: فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر محدود کردن شهروندان هفت کشور از ورود به آمریکا، بر اعضای انجمن ما تاثیرگذار است.
در ادامه این نامه آمده است: هرچند ما به دلیل این اوضاع به زحمت می افتیم، نگرانی اصلی ما از بابت دانشجویان و استادان خارجی است که بطور مستقیم از این تصمیم متاثر می شوند. از این رو با این افراد همکاری لازم را خواهیم کرد تا هر گونه حمایت ممکن را از آنها به عمل آوریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: ایرنا

رکنا: تظاهرات آمریکا

رکنا: تظاهرات آمریکا

کدخبر: 241244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟