دستور جدید ترامپ: ممنوعیت 5 ساله و مادام‌العمر لابی‌گری برای مقامات دولت آمریکا

مقام‌های دولت آمریکا این ممنوعیت را "تاریخی" توصیف کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که این دستور قرار است چگونه اجرا شود.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا گفته است، افرادی که می‌خواهند به او برای برآورده کردن هدف "آمریکا را دوباره با عظمت کنیم" کمک کنند، باید روی وظایفشان متمرکز شوند تا بتوانند به مردم آمریکا کمک کنند نه اینکه به فکر درآمد آینده خودشان پس از خدمت دولتی با استفاده از نفوذ و قدرت باشند.
ترامپ با اشاره به مقام‌هایی که در کنار او بودند، به شوخی گفت: «اکثر کسانی که پشت من ایستادند قادر نخواهند بود پس از ترک سمت کار کنند.» این افراد شامل مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، راینس پریبس، رئیس دفتر کاخ سفید، استیو بانون، استراتژیست ارشد کاخ سفید و کلیان کانوی، مشاور ارشد ترامپ Trump بودند. ترامپ خطاب به آنها گفت که آنها فرصت دارند که با کناره‌گیری از سمتشان از این وضعیت خارج شوند. ترامپ گفت که در دوران کمپین‌های انتخاباتی، زیاد در این رابطه صحبت کرده و الان زمان اجرایی کردن آن است.
رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در اقدامی دیگری برای بازسازی شورای امنیت ملی کاخ سفید گام برداشت. به گفته مشاوران او، این تغییرات موجب می‌شود که شورای مذکور بهتر با تهدیدات سایبری، دیجیتالی، تروریستی و سایر تهدیدات مدرن روبرو شود. اقدام سوم ترامپ به ستاد مشترک ارتش و مشاوران ارشد نظامی بر می‌گردد که در آن ترامپ ۳۰ روز مهلت به آنها داده تا طرح جدیدی برای مقابله با داعش ISIS ارائه دهند.
ترامپ طرح ممنوعیت لابی‌گری را چند هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر گذشته مطرح کرد. طبق آن، تمام مقام‌های اجرایی به مدت پنج سال پس از ترک سمت دولتی‌اشان از هر نوع لابی منع می‌شوند. آنها همچنین تا پایان عمرشان از لابی برای دولت‌های خارجی منع هستند. این اقدامات با هدف کاهش نفوذ لابی‌گرهاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: ایسنا 

کدخبر: 241094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟