پیام رئیس کل دادگستری استان سمنان به مناسبت روز ملی جمعیت

آقای محمد جعفر عبدالهی ، رئیس کل دادگستری استان سمنان به مناسبت روز ملی جمعیت پیام خویش را صادر نمود. متن پیام ایشان به شرح ذیل منتشر شد.

مقام معظم رهبری (حفظه الله) :

نعمت وجود جوانان انبوه و فراوان و مسئله تحدید نسل این خواهد بود که دیگر کشور را متراکم از نسل جوان مشاهده نخواهید کرد و تاکید می کنم و هشدار می دهم .  (بیانات ۱۳۹۸/۰۸/۱۲)

سیاست کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مسئله جمعیت به عنوان یک عاقبت اندیشی ضروری و زمینه ساز اقتدار و ثروتمند بودن کشور در ابعاد مختلف است .

حوزه جمعیت و بحران پیری نسل ها اتفاق هولناکی است که نیروی انسانی کشور و بنیان خانواده را تهدید کرده و اثر گذاری و فرهنگ سازی سیاست حیاتی برای آینده بلند مدت کشور نیازمند حمایت اجرایی همه جانبه تمامی قوای حاکمیتی و نهادها از قوانین تصویب شده می باشد.

دغدغه فرزند آوری و تبدیل خانواده به « فرزند بیشتر ، زندگی بانشاط تر » برای تدبیر نرخ پائین فرزند آوری در ابعاد کلان رشد جمعیت متوجه آحاد جامعه است و موضوع ازدیاد نسل امری مطلوب و پسندیده بشمار می آید که تأمین رزق و روزی فرزندان به صورت صریح در آیات قرآن مجید و روایات معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) منعکس شده است .

در آیات نورانی قرآن کریم جمعیت و تولید نسل دارای برکات و آثار متعددی از لحاظ کمی و کیفی است و اهمیت آن به عنوان یک ارزش تلقی شده و موضوع کاهش جمعیت را به جوامع اسلامی هشدار داده است .

امید است آحاد جامعه موضوع رشد جمعیت و تجریه شیرین پدر و مادری را در کنار تحمل همه مسائل پیش روی خویش به توصیف صحیح با رفتار کریمانه والدین برای حفظ نسل دنبال کرده و قدردانی خویش را به افرادی که موضوع جمعیت و تشکیل خانواده را به عنوان حفظ یک ارزش برای اقتدار کشور می شناسند تقدیم نمایم .

« با آرزوی سعادت دنیوی و اُخروی »

محمد جعفر عبدالهی

رئیس کل دادگستری استان سمنان

نویسنده : مدیریت روابط عمومی دادگستری استان سمنان

کدخبر: 894117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟