پایان انتقام خانوادگی در شبکه اجتماعی وآتس آپ

سرهنگ فداییان رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای کشف این پرونده گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی از دادسرا مبنی بر انتشار مطالب توهین آمیز بر علیه شاکی، که پرونده قضایی تشکیل و رسیدگی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکی و ادله بدست آمده مشخص گردید متهم در یک گروه واتس اپ و با هویت جعلی اقدام به فحاشی و بیان مطالب موهن بر عیله شاکی نموده است.

سرهنگ فداییان افزود: با توجه به اظهارات شاکی و پی جویی تخصصی پرونده، متهم شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی، در تحقیقات انجام شده در ابتدا متهم  منکر هرگونه عمل مجرمانه شده اما با ارائه مستندات و ادله غیر قابل انکار به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا سمنان بیان داشت: متهم انگیزه خود از انتشار این مطالب را اینگونه بیان داشت که از بستگان شاکی بوده و بواسطه اختلافات خانوادگی اقدام به انتشار مطالب نموده است و انگیزه خود را انتقام گیری بیان داشت .

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: شبکه های اجتماعی بواسطه قابلیت های فراوان خود کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نموده است اما متاسفانه برخی کاربران این فضا را محلی برای انتشار مطالب کذب، شایعه، توهین به سایر افراد و سایر موارد مجرمانه قرار می دهند که براساس قانون با اینگونه موارد برخورد لازم و قانونی صورت می گیرد و به کاربران توصیه می گردد مراقب افراد سودجو در این فضا باشند و به پیام‌هایی که از منابع ناشناس برای آنها ارسال می گردد اعتماد نکنند .

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد : از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 758572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟