عامل انتشار بدافزار سامانه ثنا در فضای مجازی دستگیر شد

سرهنگ فداییان رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای کشف این پرونده گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع  برداشت غیر مجاز بصورت اینترنتی به مبلغ 6 میلیون ریال، رسیدگی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات ارائه شده مشخص گردید متهم یا متهمین با شگرد ارسال پیامک تحت عنوان سامانه ثنا اقدام به آلوده سازی تجهیزات هوشمند شاکی نموده اند.

سرهنگ فداییان افزود: با عنایت به اهمیت موضوع و گسترش پیامک مزبور در سطح استان تیم ویژه ای از کارآگاهان خبره تشکیل و پی جویی پرونده با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان نمود: با تحلیل رفتاری و آنالیز اقدامات مجرمانه صورت گرفته در این پرونده و بررسی تخصصی نرم افزار عدالت همراه  در آزمایشگاه ادله دیجیتال پلیس فتا استان که بواسطه لینک آلوده در گوشی قربانی نصب گردیده بود سر نخ‌هایی از متهم بدست آمد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: پیچیدگی پرونده، شماره حساب های جعلی، ارزهای دیجیتال هیچ کدام نتوانست راه را برای عدم شناسایی متهم باز نگه دارد و در نهایت با تیزبینی و هوشیاری کارآگاهان پلیس فتا متهم که فیشینگ کار حرفه ای و مسبوق به سابقه نیز بوده شناسایی و در یک عملیات پیچیده پلیسی در مخفیگاه خود دستگیرشد.

این مقام انتظامی استان به کاربران توصیه کرد : کاربران فضای مجازی به هیچ عنوان برروی لینک‌هایی که در پیامک‌ها و یا پیام‌های شبکه‌های اجتماعی از افراد ناشناس دریافت می کنند اعتماد نکرده و کلیک نکنند و عملا مجرمین سایبر در این فضا بدنبال کاربرانی هستند که با عملیات روانی آنها قربانی گردند ضمنا برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود نموده و اگاه باشید اپلیکیشن هایی که دسترسی نامتعارف میگیرند قابل اعتماد نیستند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 732974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟