تندباد ‌استان سمنان را دربر می‌گیرد

به گزارش رکنا، ایرج مصطفوی اظهار داشت: با توجه به تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی برای آسمان استان سمنان تا اواخر هفته وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید برای برخی از نقاط مستعد آن وجود دارد گفت: این پدیده جوی بیشتر در نواحی جنوبی، مرکزی و قسمت‌هایی از شرق استان دیده می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به دیگر پدیده‌های جوی برای آسمان این استان تا اواخر هفته گفت: تندباد، گردوخاک و غبار آلودگی از دیگر پدیده‌های جوی برای آسمان این استان است که این گردوغبار سبب کاهش دید افقی نیز خواهد شد.

مصطفوی با اشاره به وضعیت جوی در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان گفت: برای این نواحی بارش‌های پراکنده، مه آلودگی و در برخی ساعات ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا تا اواخر هفته افزایش نسبی خواهد داشت به میزان افزایش دما نیز اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط افزایش دما بین 1 تا 3 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با بیان این‌که باید تمهیدات لازم برای خسارت ناشی از وزش باد شدید در این استان اندیشیده شود خاطرنشان کرد: همچنین باید برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع نیز تمهیدات لازم صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟