اگر از شب بیداری رنج می برید این مطلب را بخوانید

به گزارش رکنا، اثرات مخرب پس از همه‌ گیری جهانی کرونا و تقسیم‌ بندی سیاسی جهان در دو سال گذشته باعث شده که تقریباً از هر پنج شرکت کننده در نظرسنجی، یک نفر گزارش می ‌دهد که شب‌ ها برای به خواب رفتن دچار مشکل است.

دکتر آنیسا داس (Aneesa Das) استاد پزشکی داخلی در مرکز پزشکی وکسنر ایالت اوهایو و پژوهشگر این مطالعات در این باره گفت: از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، ۲۹ درصد افزایش بی خوابی بین مردم مشاهده شده است. به گفته دکتر داس، استرس می تواند ضربان قلب شما را افزایش داده، فشار خون را بالا برده، باعث ناراحتی معده و تنش عضلانی شود. همه این علائم هوشیاری ما را افزایش داده و به خواب رفتن سخت‌ تر می‌ شود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بسیاری از مردم سعی می ‌کنند با استفاده از عادت‌ هایی که ممکن است برای خواب خوب مضر باشند، مشکلات خواب را کاهش دهند. تقریباً نیمی از شرکت کنندگان می‌ گویند درست قبل از خواب تلفن ‌هایشان را چک می ‌کنند و ۳۷ درصد با روشن بودن تلویزیون به خواب می ‌روند.

داس می ‌گوید: محرک شبانه روزی بدن ما ساعت مرکزی است که به ما می ‌گوید چه زمانی قرار است بیدار باشیم و بخوابیم و بیش از هر چیزی توسط نور هدایت می ‌شود. وقتی درست قبل از خواب از تلفن‌های هوشمند و تلویزیون ‌هایمان استفاده می‌ کنیم، نور روشن را در زمان نامناسب افزایش می‌ دهیم.

در عوض، داس پیشنهاد می ‌کند با بیرون رفتن در طول روز تا حد امکان نور طبیعی را افزایش دهید. پس از غروب خورشید ، محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور برای داشتن خواب بهتر ضروری است.

همچنین، ورزش مداوم در طول هفته کلید کمک به بدن برای داشتن یک روال خواب مطلوب است. به گفته محققان سایر تنظیمات ساده رفتاری که می تواند به بهبود الگوهای خواب کمک کند عبارتند از:

•    اتاق خواب خنک، تاریک و ساکت

•    صرف زمان در رختخواب فقط زمانی که ساعت خواب است

•    استفاده از درمان های شناختی رفتاری مانند مدیتیشن و آرامش عضلانی

•    ثابت نگه داشتن زمان خواب و بیداری، حتی در تعطیلات آخر هفته

اگر نمی توانید خواب خود را بهبود ببخشید، کارشناسان توصیه می کنند در اولین قدم با پزشک خود صحبت کنید. پزشکان می توانند به تعیین اینکه آیا روش های اضافی مانند محدودیت خواب ممکن است مفید باشد یا اینکه بی خوابی می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد، کمک کنند.

کدخبر: 825892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟