خطر قلبی با مصرف الکل

به گزارش رکنا، محققان ایرلندی در یک پژوهش جدید اشاره کرده اند که میزان مصرف مجاز الکل که در حال حاضر در برخی کشورها مورد توجه قرار می گیرد، خطرناک تر از آن است که تصور می شد و می تواند موجبات بدتر شدن وضعیت قلبی را در افراد مختلف فراهم نماید.

تقویت سیستم عصبی، عضلانی و اسکلتی با مگنیبان

بر اساس نتایج تحقیقات جدید، سطوحی از الکل که در حال حاضر توسط برخی از کشورها، بی خطر در نظر گرفته می شود، با ایجاد نارسایی قلبی مرتبط است.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه اروپا بالاترین میزان مصرف الکل را دارد. این در حالی است که ثابت شده مصرف طولانی مدت الکل می تواند باعث نوعی نارسایی قلبی به نام کاردیومیوپاتی الکلی شود.

در تحقیقی که در همین خصوص توسط پژوهشگران بیمارستان دانشگاه سنت وینسنت واقع در دوبلین پایتخت ایرلند انجام شده است، 744 بزرگسال بالای 40 سال که یا در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی به دلیل عوامل خطر (مانند فشار خون بالا، دیابت، چاقی) قرار داشته و یا مبتلا به نارسایی اولیه قلب بودند، مشارکت داشته اند.

محدودیت‌های پایین‌تر مصرف الکل ایمن

در این مطالعه از تعریف ایرلندی یک نوشیدنی استاندارد (یعنی یک واحد) که معادل 10 گرم الکل است استفاده شده است و نتایج بررسی های آن نشان داده که مصرف الکل می تواند تا 4.5 برابر خطر بدتر شدن سلامت قلبی را به همراه داشته باشد.

به گفته مجریان این تحقیق، مطالعه ما نشان می دهد که نوشیدن بیش از 70 گرم الکل در هفته با بدتر شدن نارسایی اولیه قلبی و پیشرفت آن به سوی نارسایی قلبی علامت دار مرتبط است.

نتایج ما نشان می‌دهند که کشورها باید از محدودیت‌های پایین‌تر مصرف الکل ایمن در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی حمایت کنند. به عنوان مثال، در ایرلند، به کسانی که در معرض خطر نارسایی قلبی یا مبتلا به نارسایی پیش قلبی هستند توصیه می شود مصرف الکل در هفته را به 11 واحد برای زنان و 17 واحد برای مردان محدود کنند. تازه این مقدار هم بیش از دو برابر مقداری است که ما آن را ایمن تشخیص داده ایم. لذا در این باره به توجه بیشتری نیاز است.

کدخبر: 784439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟