ارتباط قلب با شکلات

قلب و سلامت قلب بسیار حیاتی است. مصرف برخی خوراکی ها برای ایمنی و سلامت قلب ضروری است. یکی از این خوراکی های سالم برای قلب شکلات است. مصرف روزانه شش گرم از این شکلات برای حفظ سلامت قلب ضروری است.فلاوانول موجود در شکلات برای قلب خوب است.

به گزارش رکنا ، دبیر انجمن آترواسکلروز ایران با اشاره به یافته‌های جدید دانشمند‌ان دنیا در زمینه‌ اثر بخشی شکلات سیاه در تامین سلامت قلب در ادامه از آغاز مطالعات و بررسی‌هایی کشوری در زمینه‌ بررسی میزان اثربخشی شکلات سیاه در سلامت قلب خبر داد.

فلاوانول شکلات چیست؟

دکتر محمد رضا محمد حسنی با بیان این که شکلات‌ها غالبا شیرین و حاوی ترکیبات شیر و قند هستند، اظهار کرد: اما در شکلات سیاه از قهوه و کاکائو استفاده می‌شود که اصطلاحا این ترکیب فلاوانول نامیده می‌شود.

وی مصرف روزانه شش گرم از شکلات سیاه را برای حفظ و تامین سلامت قلب توصیه کرد و گفت: البته این قبیل از شکلات‌ها به علت شیرین نبودن کمتر از سوی مردم به ویژه کودکان استقبال می‌شود.

شکلات‌ تضمین کننده سلامت قلب و عروق

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران با اشاره به مطالعات فراوان انجام شده در دنیا در این باره گفت: فلاوانول موجود در شکلات سیاه سبب کاهش چسبندگی پلاکت، آزاد شدن موادی با خاصیت اتساع و گشادکنندگی عروق و در نهایت پیشگیری از بروز آسیب به جداره شریان‌ها می‌شود که همگی تضمین کننده سلامت قلب و عروق است.

دکتر محمد حسنی با بیان این که فلاوانول با افزایش حساسیت به انسولین کاهش فشار خون را هم سبب می‌شود، افزود: در کسانی که به مقاومت در برابر انسولین دچارند بیماری‌های عروقی و پرفشاری خون بروز می‌کند که البته با ورزش و مصرف برخی مواد می‌توان مانع از بروز این مقاومت در برابر انسولین شد.

تولید شکلات سیاه در کشور

وی با بیان این که هم‌اکنون دو کارخانه شکلات‌سازی در کشور مقادیر اندکی از شکلات سیاه را تولید می‌کنند، گفت: در کشورهای پیشرفته هم به ازای هر10 نوع شکلات شیرین، یک نوع شکلات سیاه تولید می‌شود که البته مصرف آن با اقبال عمومی همراه نیست.

کدخبر: 703481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟