نمک با قلب شما چه می کند؟

نمک از چاشنی های پر مصرف است. خیلی از افراد به خوردن نمک اعتیاد دارند. هرچه شما نمک کمتر مصرف کنید ، قلب تان سالم تر است. مصرف زیاد نمک موجب حمله قلبی می شود. متخصصان علوم پزشکی در آمریکا تاکید کردند که حتی کاهش مقدار بسیار اندکی از نمک در رژیم غذایی روزانه می تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای خطر بروز حملات قلبی، سکته مغزی و مرگ و میر را کاهش دهد.

به گزارش رکنا، یک تحقیق جدید نشان داده است؛ کاهش نمک در رژیم غذایی به اندازه نصف قاشق چای خوری یا سه گرم در روز می‌تواند از بروز نزدیک به 100 هزار مورد حمله قلبی و 92 هزار مورد مرگ و میر ناشی از این حملات در سال جلوگیری کند.

محققان اضافه کردند که این مزایا به همراه مزایای کاهش استعمال سیگار می‌تواند هزینه‌های بهداشتی و درمانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو با همکاری محققان مرکز پزشکی دانشگاه استانفورد و دانشگاه کلمبیا این پژوهش را انجام داده‌اند.

تاثیر نمک بر بیماری‌های قلبی کرونری

یافته‌های این گروه تحقیقاتی حاصل مطالعات مدل خط مشی بیماری‌های قلبی کرونری است که یک شبیه‌سازی رایانه‌ای از بیماری قلبی در بین بزرگسالان امریکایی است و از سوی این محققان با هدف پیش بینی مزایای میانجی‌های بهداشت عمومی مورد استفاده قرار گرفته است.

دکتر کرستن بیبینز- دومینگو محقق اصلی این پژوهش و استادیار طب و همه‌گیرشناسی در دانشگاه کالیفرنیا در این باره تصریح کرد: کاهش مقدار بسیار اندک نمک که مسلما تاثیر قابل تشخیصی در مزه غذا نخواهد گذاشت، می‌تواند مزایای شگفت‌انگیز و قابل ملاحظه‌ای روی حفظ سلامت قلب افراد داشته باشد.

میانگین مصرف نمک در بزرگسالان

اطلاعات آماری نشان می‌دهد که در کشورهای توسعه یافته مانند انگلیس و آمریکا میانگین مصرف نمک در میان بزرگسالان تقریبا 10 گرم در روز است. بخش اعظم این مقدار نمک در غذاهایی که مردم خریداری می‌کنند از جمله نان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، آنچه سبب بروز بیماری قلبی می‌شود، تشکیل تدریجی رسوب‌های چربی یا پلاک‌ها در لایه داخلی دیواره سرخرگ‌ها می‌باشد. این رسوب‌ها سبب محدود کردن عبور جریان خون می‌شوند که این پدیده را تصلب شرایین یا سخت شدن رگ‌ها (آترواسکلروز) می‌نامند.

دراین بیماری هیچ علامت واضحی وجود ندارد، اما زمانی که آسیب به سرخرگ‌ها جدی شده و جریان خون به قلب محدود شود، سبب بروز درد خواهد شد. مسدود شدن کامل یک سرخرگ خون رسان به قلب، منجر به حمله قلبی ناگهانی و کشنده می‌شود.

کدخبر: 702222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟