مادران شیرده قلب سالمی دارند

مادران شیرده باید بدانند که شیر دادن به نوزاد سلامت آنها را تضمین می کند. مادران شیرده طبق تحقیقات به دلیل شیر دادن به نوزاد قلب سالمی دارند. مادران شیرده نباید دچار استرس شوند. مادران شیرده در یک تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که مادران شیرده چربی های اضافه بدن شان تخلیه می شود.

به گزارش رکنا، بیشتر مادران به علت فواید بسیار شیر، به فرزندانشان شیر می‌دهند اما نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد؛ شیردادن برای خود مادران نیز مفید است و آنها را از ابتلا به بیماری‌های قلبی در سنین بالاتر محفاظت می‌کند.

محققان دانشگاه لیتزبرگ به سرپرستی دکتر النورشووارز طی یک پژوهش، 297 زن 45 تا 58 ساله را که حداقل یک فرزند داشتند را بررسی کردند. این افراد سابقه هیچ گونه بیماری‌های قلبی و علائم آن را نداشتند.

مادران شیرده کمتر دچار انسداد شریانی اکلیلی قلب هستند

محققان توسط دو تکنیک اشعه الکترونیک توموگرافی و فراصوت سلامتی شریان‌های خونی آن را مورد بررسی قرار دادند.آنها دریافتند: 32 درصد از زنانی که به کودکانشان شیر ندادند در مقایسه با 17 درصد از مادرانی که به فرزندان خود شیردادند دچار انسداد شریانی اکلیلی قلب هستند.

دکتر النورشووارز از دانشگاه لیتزبرگ می‌گوید: بدن زنان در دوران بارداری چربی‌های لازم را ذخیره می‌کند تا در دوران شیردهی آن را آزاد کند، اما اگر زنان شیر ندهند بدن با چربی‌های اضافه مشکل پیدا می‌کند.

محققان دریافتند: مادرانی که به فرزندشان شیر نداند بیشتر در معرض خطر رسوب و وجود پلاک در شریان الکیلی قلب هستند.

مادران شیرده سه ماه بعد از هر بارداری به کودکانشان شیر دهند

گفتنی است، وقتی پلاک و رسوب در شریان‌های اکلیلی قلب رخ می‌دهد باعث کاهش جریان فوق می‌شود و اگر این رسوبات زیاد باشد منجر به سکته و حملات قلبی می‌شود.

محقق اصلی این پروژه پیشنهاد می‌کند که مادران برای سه ماه بعد از هر بارداری به کودکانشان شیر دهند تا رگ‌های خونی در وضعیت بهتری باشند.

این پژوهش در«obstetrics and gynecology» در ماه ژانویه به چاپ رسیده است.

کدخبر: 701513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟