قطره آهن از پوسیدگی دندان پرده بر می دارد

کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: قطره آهن باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود بلکه پوسیدگی را نشان می‌دهد.

به گزارش رکنا ، دکتر مهین یاهوئیان با اشاره به اهمیت دندان های شیری کودک گفت: زمان شروع رویش طبیعی دندان‌ های شیری در کودکان از حدود ۶ ماهگی آغاز می شود و اکثر کودکان تا ۳ سالگی تمامی دندان‌های شیری خود را دارند.

وی پوسیدگی دندان خردسالان به نام پوسیدگی زودرس کودکی را شایع ترین بیماری مزمن عفونی دوران کودکی خواند و افزود: این پوسیدگی با نام پوسیدگی شیردهی یا پوسیدگی شیشه شیر نیز شناخته می شود.

پوسیدگی دندان در نوزادان

دکتر یاهوئیان با بیان این که پوسیدگی دندان هزینه، درد و ناراحتی و عفونت های پرخطر را به دنبال دارد، گفت: پوسیدگی در نوزادان ممکن است به صورت لکه های سفید در دندان های فک بالا ظاهر شود.

وی ادامه داد: این لکه ها در ابتدا ممکن است حتی توسط دندانپزشک بدون تجهیزات مناسب کشف نشوند سپس این پوسیدگی ها به تدریج پیشرفت کرده و رنگ آن ها به قهوه ای متمایل می شود همچنین پوسیدگی ها به راحتی از مواد رنگی (از جمله قطره آهن) رنگ گرفته و قابل دیدن می شوند بنابراین قطره آهن باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود بلکه پوسیدگی را نشان می‌دهد.

دکتر یاهوئیان خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا که باعث تاخیر در مراجعه و درمان دندان های کودک و در نتیجه شیوع بالای پوسیدگی های دندانی است باید مراقبت های دهان و دندان بیشتر رعایت شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟