عصاره این میوه دوست کبد شماست

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انجام یک مطالعه تاثیر عصاره میو ه نسترن وحشی را در پیشگیری از التهاب و سیروز کبدی در موش‌های آزمایشگاه بررسی کردند.

به گزارش رکنا، سیروز کبدی یک بیماری کبدی است که عموما با مصرف بیش از حد الکل، برخی از داروها و ... بروز پیدا می‌کند. این بیماری باعث اختلال در عملکرد کبد شده و در متابولیسم داروها و سموم از خون مشکلاتی ایجاد می‌شود.

در گذشته اسانس‌ها، عصاره‌ها و ترکیبات برخی گیاهان برای درمان بیماری‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گرفتند. باتوجه به این‌که میوه نسترن وحشی دارای ترکیباتی است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با انجام یک پژوهش تاثیر استفاده از عصاره میوه نسترن وحشی را در پیشگیری از التهاب و سیروز کبدی در موش‌های آزمایشگاهی بررسی کردند.

کاهش سطح سرمی آنزیم‌های کبدی درگیر در التهاب و سیروز

نتایج به‌دست آمده از این پژوهش نشان داد که عصاره میوه نسترن وحشی، به طور موثری باعث کاهش سطح سرمی آنزیم‌های کبدی درگیر در التهاب و سیروز (ALT-AST-ALP) در موش‌ها شده است.

بر اساس یافته‌های به‌دست آمده؛ ممکن است استفاده از این دارو به عنوان درمان کمکی در پیشگیری از التهاب و سیروز کبدی موثر باشد.

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان «بررسی اثر پلی ساکارید میوه ی نسترن وحشی (Rosa arvensis ) بر پیشگیری از التهاب و سیروز کبدی ناشی از تتراکلرید کربن در موش سوری» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده و دکترسمیرا شیرویی، دکتر غلامرضا بهرامی و محمد بابایی راد از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در انجام آن مشارکت داشتند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟