اهمیت میان وعده در کودکان

میان وعده به عنوان یک وعده غذایی کوچک که در بین وعده های اصلی صبحانه، ناهار و شام مصرف می شود، تامین کننده بخشی از انرژی و مواد مغذی موردنیاز فرد است. در برنامه غذایی کودکان توجه به میان وعده ها و انتخاب مواد غذایی مناسب همانند وعده های اصلی حائز اهمیت است.

به گزارش رکنا ، میان وعده ای که کودک در طول روز مصرف می کند نباید جایگزین هیچ کدام از وعده های غذایی اصلی شود. بلکه توصیه می شود با فاصله دو ساعت تا وعده بعدی خورده شود. در میان وعده ها مانند وعده های اصلی باید از پنج گروه غذایی شامل میوه و سبزی، شیر و لبنیات، مغزها، نان و غلات، گوشت و حبوبات به صورت متعادل و متنوع مصرف شود.

رشد جسمی و مغزی کودکان با میان وعده مناسب

انتخاب های صحیح غذایی در میان وعده کودکان به تامین انرژی و مواد مغذی موردنیاز رشد جسمی و مغزی کودک کمک می کند.

خوردن مواد غذایی نظیر شیر پاستوریزه کم چرب، ساندویچ نان و پنیر، ساندویچ تخم مرغ، ذرت بو داده کم نمک، کنجد، گردو و سایر مغزها، خرما، انجیر خشک، کشمش، نخودچی، میوه و سبزی تازه در میان وعده تامین کننده بخشی از نیاز روزانه کودک به انرژی، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، آهن، کلسیم، روی و سایر مواد مغذی موردنیاز برای رشد و تکامل و حفظ سلامت عمومی کودک است.

در حالی که مصرف بی رویه تنقلات در میان وعده، علاوه بر کاهش اشتهای کودک و کاهش تمایل به دریافت وعده های اصلی، ذائقه کودک را به سمت غذاهای شور و پرچرب سوق می دهد که خطر چاقی، پرفشاری خون، دیابت، بیماری های قلبی و پوکی استخوان را در بزرگسالی در پی خواهد داشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟