زردآلو بخورید تا چشم تان قوی بماند

زردآلو یکی از میوه‌های خوش‌مزه و پُرخاصیت بهاری و تابستانی است که مصرف آن در این روزها توصیه می‌شود.

به گزارش رکنا ، این میوه سرشار از بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A)، فیبر و پتاسیم است و گنجاندن آن در برنامه غذایی روزانه در فصلی که این میوه می تواند در دسترس باشد، یک عادت غذایی مناسب محسوب می شود.

اگر می‌خواهید بدانید که خوردن زردآلو چه فوایدی برای بدن تان به همراه دارد، خواندن ادامه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

1. افزایش قدرت بینایی

زردآلو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و سایر کاروتینوئیدهایی است که به‌شدت برای حفظ سلامت بینایی مفید هستند. ترکیبی به‌نام لوتئین در زردآلو وجود دارد که می‌تواند به محافظت از قدرت بینایی کمک کند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که مصرف منظم زردآلو در فصل‌های بهار و تابستان می‌تواند خطر ابتلا به آب‌مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

2. پیشگیری از ابتلا به یبوست

از آنجایی که میزان تعریق بدن در فصل‌های بهار و تابستان به‌دلیل گرم شدن هوا بیشتر می‌شود، بنابراین بدن بسیاری از ما در این روزها آب بیشتری از دست می‌دهد و ما به‌دلیل کمبود آب در بدن دچار مشکلات گوارشی مختلفی مانند یبوست می‌شویم. از این‌رو مصرف میوه‌های بهاری و تابستانی سرشار از فیبر غذایی می‌تواند برای پیشگیری از ابتلا به یبوست در این روزها بسیار موثر باشد. اگر بتوانید روزانه 2 تا 3 عدد زردآلو به‌صورت ناشتا مصرف کنید و پس از خوردن آنها یک لیوان آب ولرم بنوشید، حتما می‌توانید تا حد قابل توجهی جلوی ابتلا به یبوست در روزهای گرم سال را بگیرید.

3. افزایش محافظت از پوست

ویتامین‌های C و E، دو آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمند موجود در زردآلو هستند که می‌توانند از پوست ما در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت کنند. افرادی که به‌طور منظم خوراکی‌های سرشار از این دو ویتامین را مصرف می‌کنند، کمتر از دیگران با مشکلات پوستی مختلف مانند پیری زودرس، خشکی پوست و آفتاب‌سوختگی مواجه می‌شوند. اگر می‌خواهید از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور آفتاب در روزهای گرم سال محافظت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که روزانه حدود 1 پیمانه زردآلوی بدون هسته را با دوسوم پیمانه آب خنک مخلوط و مصرف کنید.

4. افزایش قدرت سیستم دفاعی

این روزها که بیشتر مردم جهان با بیماری همه‌گیرو کرونا مواجه هستند، ارتقای عملکرد سیستم دفاعی بدن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. یکی از راه‌های بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن، مصرف خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است. زردآلو علاوه بر داشتن ویتامین های A، C و E فراوان، سرشار از فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌ها نیز هست. از این‌رو، مصرف روزانه زردآلو می‌تواند علاوه بر کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن، به‌شدت باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن شود.

5. حفظ سلامت سیستم قلبی‌ـ‌عروقی

زردآلو حجم فراوانی از یک ماده معدنی ارزشمند به‌نام پتاسیم را در خود جای داده است. دریافت پتاسیم کافی باعث بهبود عملکرد سیستم قلبی‌ـ‌عروقی و تنظیم فشار خون می‌شود. تحقیقات ثابت کرده‌اند افرادی که به‌صورت روزانه خوراکی‌های سرشار از پتاسیم مانند زردآلو یا موز را مصرف می‌کنند، حدود 24 درصد کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به حمله یا سکته‌های قلبی قرار می‌گیرند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟