استفاده از کارهای هنری در مدیریت کرونا

بیش از چهارده ماه است جهان درگیر ویروس وحشی شده است و هر روز ابعاد پیچیده این همه گیری با چهره ای نو جهانیان را به مبارزه می طلبد. از یکجا شروع نمی شود و از همانجا تمام نمی شود، بلکه از همه جا شروع می شود و همه جا را تمام می کند.در این میان کم کم دارد اصطلاحی جدید در فرهنگ عمومی کشور ها جا خوش می کند: زندگی با کرونا.

به گزارش رکنا ، دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین که دوره مدیریتش را بر دانشگاه با کرونا شروع کرد، در جمع هنرمندان حوزه هنری استان قزوین، از شروع روشی نوین و اجباری در زندگی خبر داد و افزود: ممکن است کرونا سال ها با جهانیان باشد، پس لازم است ما یاد بگیریم که چطور با کرونا زندگی کنیم.

رئیس دانشگاه ادامه داد: حفظ سلامت، کار یک نهاد و یک دستگاه نیست، همه باهم می توانیم با همدلی سلامت را حفظ و ارتقا دهیم. امروز وقتی صحبت از اجتماعی سازی سلامت می شود، همدلی و مشارکت بین بخشی الفبای اجتماعی سازی سلامت است.

رونمایی از دیوارنگاره هنرمندان

دکتر نامدار در بخش دیگری از سخنان کوتاه خود که در آیین رونمایی از دیوارنگاره هنرمندان حوزه هنری در بیمارستان های ولایت و بوعلی سینای قزوین سخن می گفت؛ ادامه داد: ما چهارده ماه است که درگیریم و عزیزان زیادی را از دست دادیم و همچنان شاهد قربانیشدن دیگران هستیم، اما کسانی هستند که با می گویند، کرونا وجود ندارد. این نقص ما است که هنوز نتوانستیم این الفبا را به مردم یاد بدهیم. هدف اول این است که بتوانیم فرهنگ سلامت را با یک دانش واحد پیش بگیریم.

رئیس دانشگاه افزود: در این مدت از ظرفیت هنری هنرمندان خوب استفاده شد و یک قسمت از خلع های فرهنگی را در حوزه بهداشت و درمان پوشش داد. گروه های هنری و فرهنگی در همه حوزه ها می توانند کمک کنند.

دکتر نامدار با تشکر چندباره از ساخت و نصب دیوارنگاره ها، گفت: این دیوارنگاره یک انرژی مضاعفی را به کادر درمان تزریق می کند و به همکاران من انرژی خدمت می دهد.

تصاویر مدافعان سلامت روی دیوارنگاره های قزوین

گفتنی است، هنرمندان حوزه هنری استان قزوین در تلاشی یک ساله، دو دیوارنگاره را در بیمارستان های ولایت و بوعلی سینای قزوین نصب کردند و در آنها تصاویر مدافعان سلامت و همچنین شهیدان سلامت را همراه با دلنوشته ها و ابراز احساسات مردم نسبت به کادر درمان را به نمایش گذاشتند. این دیوارنگاره ها روز هفتم اردیبهشت 1400 با حضور استاندار، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه، رئیس و جمعی از هنرمندان حوزه هنری استان قزوین رونمایی شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟