علائم شایع دیسک گردن

معمولاً درد در ناحیه گردن به وجود می‌آید اما بیرون زدگی دیسک و فشرده شدن اعصاب باعث می‌شود که درد به بازوها انتشار پیدا کند.

به گزارش رکنا ، اگرچه درد بازو می‌تواند به اشکال مختلفی به وجود بیاید معمولاً به صورت درد تیر کشنده که به یک قسمت از بازو منتشر می‌‌شود احساس خواهد شد. هنگامی ‌که اعصاب بازو به علت بیرون زدگی دیسک در ناحیه گردن فشرده می‌‌شوند باعث بروز سایر علایم و نشانه‌های نورولوژیکی از قبیل ضعف عضلانی، بی حسی و سوزن سوزن شدن در بازو خواهد شد.

بیرون زدگی دیسک

در صورتی که فقط یک دیسک درگیر شده باشد باعث بروز درد و مشکلات حاصل از آن در یک بازو خواهد شد و بیشتر در آن قسمت احساس می‌‌شود که عضلات و پوست دارای اعصاب بیشتری هستند علت بروز این امر این است که در اکثر مواقع دیسک فقط به سمت یک طرف بیرون می‌زند. در مواردی که چند عدد دیسک دچار بیرون زدگی شده اند هر دو بازو و نقاط مختلف آن درگیر خواهند شد.

به ندرت بیرون زدگی دیسک در قسمت مرکزی کردن به وجود می‌آمد و بروز دیسک گردن در قسمت جانبی شیوع بیشتری دارد. بیرون زدگی یک عدد دیسک می‌تواند باعث درگیر شدن هر دو باز شود به علاوه با توجه به محدود شدن فضای موجود برای طناب نخاعی بیرون زدگی دیسک‌های بزرگ می‌‌تواند باعث تنگی کانال نخاعی گردن شود و به علت تنگ شدن کانال این ناحیه علائم و نشانه‌های دیگری به وجود بیاید یا حتی به خود طناب نخاعی فشار وارد شود و باعث بروز علائم اسپاسم در عضلات بازو گردد یا بر روی عملکرد پاها و مثانه تاثیر بگذارد. در صورتی که مدت زیادی از بروز بیرون زدگی دیسک گردن بگذرد ضعف عضلانی در نهایت باعث آرتروز عضلات درگیر شده و بی‌ حسی کامل پوست خواهد شد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

دکترمهــدی سعیدی

کدخبر: 681652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟