درمان یبوست ممکن است؟

مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به بیان توضیحاتی درباره کم آبی بدن و ابتلا به یبوست پرداخت.

به گزارش رکنا ، پریسا ترابی مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه نوشیدن آب و مایعات به مقدار کافی به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می‌کند، اظهار کرد: آب رسانی به بدن، در سلامت فرد و پیشگیری از یبوست بسیار موثر است.

توصیه های مهم به افراد دارای یبوست

او گفت: یکی از راه‌های افزایش آب دریافتی در بیماران و پیشگیری از ابتلا به یبوست، توصیه به مصرف انواع آب‌های سم زدا است. برای این منظور افراد باید تکه‌های میوه نظیر سیب، توت فرنگی، لیموترش، خیار و ... را به همراه چوب دارچین، نعنا و کمی عسل در یک لیتر آب قرار داده و پس از گذشت حدود ۷ ساعت این آب مزه دار را میل کنند.

مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میزان آب و مایعات مورد نیاز بدن افراد گاهی با هم متفاوت است، بیان کرد: کارشناسان با اخذ اطلاعاتی از مشخصات فرد مانند نوع و میزان فعالیت بدنی فرد، سن، جنس، جثه، سطح سلامت، آب و هوای منطقه جغرافیایی محل زندگی فرد به میزان آب و مایعات مورد نیاز بدن او پی می‌برند.

ممنوعیت های غذایی برای افراد دارای یبوست

ترابی تاکید کرد: مصرف انواع فست فودها ، غذا‌های چرب و سرخ کرده، چیپس و سایر تنقلات چرب، گوشت قرمز، غلات فرآوری شده و سبوس به بیمارانی که دچار یبوست هستند، توصیه نمی‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟