مژده به خانم ها / درمان فوری سرطان پستان

با توجه به همه گیری کرونا و خطر زیاد ابتلا به کووید ۱۹ برای افراد سرطانی، محققان انگلیسی از به کارگیری یک نوع تزریق جدید در درمان سرطان پستان خبر دادند که زمانی که بیمار باید در بیمارستان بگذراند را از دو ساعت و نیم به فقط پنج دقیقه کاهش می دهد.

به گزارش رکنا ، پژوهشگران اعلام کردند که تزریق جدیدی در درمان سرطان پستان می تواند جایگزین درمان دو ساعت و نیم فعلی شود که با کم کردن مدت زمانی که افراد باید در بیمارستان بگذراند، می تواند امکان خطر ابتلا به کووید ۱۹ را در آنها به طور قابل توجهی کاهش دهد. در حقیقت این تزریق جدید، بخشی از درمان سرطان پستان است که با توجه به همه گیری کرونا و خطر ابتلای افراد مبتلا به سرطان ابداع شده تا خطرات ابتلای این بیماری همه گیر را کم کند چرا که بیماران باید در فواصل زمانی مشخص این تزریق ها را دریافت کنند.

دارویی برای درمان تمام مراحل سرطان پستان

این نوع درمان که فیسگو (Phesgo) نام دارد توسط خدمات ملی بهداشت در سراسر انگلیس در حال انجام است و به بیماران سرطان پستان که تحت شیمی درمانی هستند ارائه می شود. فیسگو ترکیبی با دوز ثابت از داروهای پرتوزوماب با تراستوزوماب، گیرنده HER2 / neu است که پیش از این هر دو به صورت تزریق وریدی و جداگانه تجویز می شدند. لازم به توضیح است که این دارو برای درمان تمام مراحل سرطان پستان HER2 مثبت در ترکیب با شیمی درمانی استفاده می شود.

آماده سازی و تجویز این درمان در حدود پنج دقیقه طول می کشد که در مقایسه با دو تزریق که ممکن است دو ساعت و نیم طول بکشد، بسیار ناچیز است. این زمان کوتاه می تواند به بیماران کمک کند تا کمتر در محیط بیمارستانی قرار بگیرند و بیشتر زمان خود را در محیط های فرح بخش و یا پیش دوستان و خانواده خود بگذرانند که در حفظ روحیه و بهداشت روانی شان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

سرطان پستان چیست؟

سرطان پستان به نوعی سرطان گفته می‌شود که رشد و گسترش سلول هالی سرطانی از بافت پستان آغاز می‌شود. توده در پستان، تغییر در شکل ظاهری پستان، فرورفتگی‌های کوچک پوستی، خروج مایع از نوک پستان، نوک فرورفتهٔ پستان یا پوست قرمز و خشک و پوسته‌پوسته شده پستان، از نشانه‌های این سرطان است. در صورتی که این بیماران دچار متاستاز شوند، دردهای استخوانی، تورم و بزرگی غدد لنفاوی، تنگی نفس یا یرقان هم ممکن است دیده شود. این بیماری در بین مردان نیز دیده می شود اما بسیار کم است و بیشتر زنان را درگیر می کند.

از عوامل خطرساز جهت ابتلا به سرطان پستان می توان به جنسیت مؤنث، چاقی، عدم فعالیت بدنی، اعتیاد به الکل، درمان جایگزینی هورمون پس از یائسگی، پرتوهای یونیزان، آغاز قاعدگی زودهنگام در سن‌های بسیار پائین، دیر بچه‌دار شدن یا عدم بارداری، سابقهٔ قبلی سرطان پستان و سابقهٔ خانوادگی سرطان پستان است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟