توصیه های مهم میوه خوردن

تصورات اشتباه زیادی درباره مصرف میوه‌ها و گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی وجود دارد.

به گزارش رکنا ، میوه‌ها یکی از دل چسب‌ترین و در عین حال بهترین منابع برای تامین نیاز‌های بدن به ریزمغذی‌ها و ویتامین هاست. با این حال، باید در نظر داشت گرچه میوه‌ها یکی از سالم‌ترین مواد غذایی هستند، اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید در مصرف آن زیاده روی کنید.

تصورات اشتباه زیادی درباره مصرف میوه‌ها وجود دارد. چهار حقیقتی که باید درباره میوه‌ها پیش از افزودن آن‌ها به رژیم غذایی بدانید شامل موارد ذیل می‌شود:

مصرف میوه زیاد بهتر است!

این تصور به طور کامل اشتباه است. توصیه متخصصان تغذیه این است که مصرف روزانه ۲ فنجان میوه کافی است. برای فهم بهتر درباره یک فنجان میوه باید این نکته را بدانید که ۸ توت فرنگی معادل یک فنجان است و یا مصرف یک پرتغال تامسون معادل یک فنجان میوه محسوب می‌شود.

اگر به دیابت مبتلا هستید نباید میوه مصرف کنید

این موضوع نیز یکی دیگر از تصورات اشتباهی است که در میان مردم رایج است. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با ترکیب کردن میوه‌ها و پروتئین مصرفی خود مانع از افزایش ناگهانی سطح انسولین بدن شوند. با این حال، افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف میوه‌هایی همچون موز، انگور و آناناس اعتدال و میانه روی را رعایت کنند.

حقایقی که باید پیش از مصرف میوه‌ها بدانید

آب میوه همانند میوه است

تصور غلطی که از دیرباز وجود داشته این است که آب میوه همان خواص میوه را برای بدن دارد، اما حقیقت این گونه نیست. زمانی که آب میوه گرفته می‌شود پالپ (تفاله میوه) از آن جدا می‌شود که خود دارای ریزمغذی‌ها و نیز فیبر است. همچنین آب میوه از حجم میوه بیشتری گرفته می‌شود و دارای کالری و شکر بالایی است. مشاهده می‌شود افراد زمانی که آب میوه تهیه می‌کنند از ترکیب میوه‌های مختلف بهره می‌برند. این بدان معناست که این آب میوه دارای فروکتوز (قند میوه) بیشتری است.

میوه خشک شده، منجمد و یا تازه، کدام یک بهتر است؟

میوه زمانی که منجمد می‌شود مواد مغذی خود را حفظ می‌کند و در برخی موارد بسیار بهتر از میوه تازه‌ای است که مستقیماً در هوای آزاد باشد. میوه خشک شده فاقد آب بوده، اما مواد مغذی خود را حفظ کرده است؛ همچنین سطح فروکتوز میوه خشک شده بالاست، از این رو بهتر است در حجم کم استفاده شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟