قرص‌های خمیردندان چیست و چه کاربردی دارد؟

قرص‌های خمیردندان موادی که در خمیردندان‌های معمولی وجود دارند را گرفته و آن‌ها را به اندازه‌ی یک قرص کوچک متراکم می‌کنند. در واقع قرص خمیردندان یک خمیردندان فشرده و کم آب است.

به گزارش رکنا ، اگر انتخاب قرص خمیردندان دوستی ما را با محیط زیست بیشتر می‌کند، سعی می‌کنیم این گزینه بدون زباله را جایگزین خمیردندان‌های معمول کنیم.

به این دلیل که نگرانی‌ها در مورد بحران آلودگی‌های ناشی از پلاستیک در حال افزایش است و حفظ پایداری برای بسیاری از مشتریان در اولویت قرار گرفته، تولیدکنندگان جدید محصولات مراقبت از بهداشت دهان و دندان و دوستدار محیط زیست، در تلاش‌اند تا محصولات کم زباله و سازگار با محیط زیست را ارائه دهند.

کدام محصول به فرآیندی برای آسیب نزدن به محیط زیست نیاز دارد؟ خمیردندان معمولی. تیوب خمیردندان‌های مرسوم، از ترکیبی از پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده‌اند که بازیافت آن‌ها را بسیار سخت می‌کند. اگرچه برنامه‌های بازیافت مخصوصی وجود دارد که می‌تواند تیوب‌های تمام شده شما را پردازش کند، اما اکثر کشورها و شهرها سیستم مناسب این کار را ندارند و طبق برخی تخمین‌ها، سالانه 20 میلیارد تیوب در سراسر جهان به محل دفن زباله می‌رود.

بنا بر این است که قرص‌های خمیردندان را که عاری از پلاستیک، سازگار با محیط زیست و بدون زباله هستند، جایگزین خمیردندان‌های مرسوم شوند. اما آیا آن‌ها واقعاً کارایی دارند؟ و آیا مانند خمیردندان‌های معمولی از ایجاد حفره‌های دندانی جلوگیری می‌کنند؟ در اینجا مواردی که باید در مورد قرص‌های خمیردندان بدانید، بیان شده است.

قرص خمیردندان چیست؟

اصولاً قرص‌های خمیردندان موادی که در خمیردندان‌های معمولی وجود دارند را گرفته و آن‌ها را به اندازه‌ی یک قرص کوچک متراکم می‌کنند. در واقع قرص خمیردندان یک خمیردندان فشرده و کم آب است.

علاقه زیادی به قرص‌های خمیردندان وجود دارد: آن‌ها از قبل تقسیم شده و برای مسافرت مناسب هستند. اکثر محصولات موجود در بازار، دارای بسته‌بندی قابل بازیافت یا قابل استفاده مجدد هستند و معمولاً شامل ظرف‌های کاغذی یا شیشه‌ای می‌باشند که می‌توانند دوباره پر شوند.

روش استفاده

فقط یک قرص خمیردندان را در دهان خود قرار دهید و گاز بزنید. قرص در دهان شما شروع به خروج حباب و کف کردن، می‌کند. سپس، کافی است مثل همیشه مسواک بزنید.

همچنین می‌توانید از قرص‌های خمیردندان به مانند قرص نعناعی یا قرص دهان‌شویه استفاده کنید. حتی اگر مسواک نزنید، (قرص‌ها) اثر قلیایی بر دهان شما دارند. اگر میان وعده یا چای یا قهوه خورده‌اید و دهان شما واقعاً حالت اسیدی دارد، به آسانی می‌توانید یک عدد از این قرص‌ها را در دهان خود قرار داده و برای تمیز کردن، در دهانتان بچرخانید.

آیا آن‌ها کارایی دارند؟

استفاده از این قرص‌ها بسیار آسان است. آن‌ها به اندازه کافی کف می‌کنند و دندان‌ها را به خوبی تمیز می‌کنند. علاوه بر این، قرص خمیردندان برخلاف تصور، طعم عجیبی ندارد. همچنین پس از مسواک زدن با آن‌ها احساس تازگی در دهان را تجربه خواهید کرد و حتی می‌توانید بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه، از آن‌ها استفاده کنید، آن‌ها کارایی بسیار خوبی برای از بین بردن بوها، مانند بوی قهوه از تنفس‌تان دارند.

آیا این قرص‌ها به اندازه خمیردندان‌های معمولی کارآمد هستند؟

از آنجا که اکثر شرکت‌هایی که قرص‌های خمیر دندان (یا سایر انواع خمیردندان بدون مواد زائد) تولید می‌کنند به محصول خود فلوراید اضافه نمی‌کنند، ممکن است قرص‌های خمیردندان بهترین انتخاب برای مراقبت از دندان شما نباشد.

فلوراید یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در خاک، آب و غذاهای مختلف یافت می‌شود و با مقاوم‌تر کردن دندان‌ها در برابر پوسیدگی به مراقبت از دهان کمک می‌کند. یا به عبارت دیگر به جلوگیری از ایجاد حفره دندانی کمک می‌نماید. آن چیزی که موجب تمیز شدن دندان‌های شما می‌شود، ترکیبی از حذف مکانیکی واقعی پلاک‌هایی که روی دندان‌های شما قرار دارد، به علاوه ماده فعال موجود در خمیردندان است. در واقع فلوراید ماده اصلی برای مراقبت است.

زمانی که گزینه‌های خمیردندان بدون زباله دارای فلوراید نباشند، به تیوب‌های خمیردندان که به سختی قابل بازیافت هستند، نیاز داریم. امیدواریم روزی یک خمیر دندان پایدار با فلوراید وارد بازار شود، در آن صورت می‌توانیم بدون نگرانی در مورد مراقبت‌های دهانی، زباله‌های پلاستیکی را حذف کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 667107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟