رعایت این نکات در باشگاه های ورزشی الزامی است

دکتر سید مجید ارجمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: متصدیان باشگاه های ورزشی می بایست نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند زیرا به دلیل بسته بودن محیط باشگاه ها این مکان ها می تواند از خطرناک ترین جاها برای ابتلاء به ویروس کرونا باشد.

به گزارش رکنا، دکتر سید مجید ارجمند بیان کرد: با توجه به انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و بالا بودن قدرت انتقال و میزان کشندگی این ویروس، مسئولین و مربیان باشگاه های ورزشی باید بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و به فاصله فیزیکی ورزشکاران توجه ویژه داشته باشند.

به گفته وی از زمان آغاز به کار باشگاه های ورزشی در جهرم و خفر، ۱۹ اخطاریه به باشگاه هایی که نسبت به رعایت اصول بهداشتی کوتاهی داشتند صادر گردیده که ۴ مورد از آن پلمب شده است.

وی در ادامه افزود: عدم ضد عفونی مناسب وسایل ورزشی، بی توجهی به فاصله فیزیکی افراد و اجازه ورود به ورزشکاران بیش از ظرفیت محیط باشگاه از دلایل اصلی صدور اخطاریه ها و پلمب شدن موارد ذکر شده بوده است.

تهویه امر مهم در فعالیت های باشگاهی

دکتر ارجمند تاکید کرد: وجود تهویه مناسب در باشگاه ها و باز بودن دریچه ها برای رد و بدل شدن هوا بسیار مهم است. می بایست حتما محلول ضدعفونی کننده در باشگاه ها در دسترس ورزشکاران باشد تا در صورت تردید در مورد آلودگی سطوح، امکان ضدعفونی فوری وجود داشته باشد.

به گفته وی بعد از استفاده هر فردی از دستگاه باید تمام سطوح و تجهیزات ضدعفونی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: توصیه می شود ورزشکاران در حداقل زمان ممکن در باشگاه های ورزشی حضور داشته باشند و در حداقل زمان ممکن سعی کنند بیشترین استفاده را از تمرینات ببرند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟