نسخه خانگی برای تسکین درد دندان عقل

دندان های عقل مجموعه سوم دندان های آسیایی در پشت دهان شما است. جایی در سنین 17 تا 25 سالگی این دندان ها در مسیر حرکت خود از طریق استخوان فک شروع به حرکت می کنند تا خط لثه را بشکافند و بخشی از مکانیسم جویدن شما شوند.

به گزارش رکنا ، احتمال می رود لثه شما ملتهب شود، ناحیه آسیب دیده خونریزی کند و سردردهای مداوم یا درد دندان را تجربه کنید. به گزارش هلث لاین، در اینجا چند روش درمانی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از درد دندان عقل راحت شوید.

راه حل هایی ساده برای تسکین درد دندان عقل

آب نمک غرغره کنید

یکی از محبوب ترین درمان های دندان درد شستشو با آب نمک است. تحقیقات نشان می دهد شستشوی لثه ها با آب گرم و کلرید سدیم (نمک) محلول برای تقویت لثه ها و از بین بردن باکتری های مضر مفید است. دندان های عقل می توانند برخی اوقات به دندان های دیگر شما نیز صدمه بزنند یا هنگام بیرون آمدن از طریق لثه کیست ایجاد کنند، بنابراین پاک نگه داشتن دهان از باکتری های مضر ایده خوبی است.

نعناع فلفلی

برگ نعناع حاوی روغن های اساسی است که می تواند درد را تسکین داده و التهاب را کاهش دهد. سعی کنید یک پنبه را قبل از استفاده از آن روی لثه های دردناک یا مالیدن روغن به طور مستقیم روی دندان ها داخل عصاره نعنا قرار دهید. از چای نعناع بعد از خنک شدن نیز می توانید به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

روغن میخک

میخک به عنوان مسکن ضد درد و دندان درد مستند شده است. مطالعات در فاز آزمایشگاهی نشان می دهد روغن میخک به ویژه در کاهش درد موثر است. میخک علاوه بر این مزیت خاصیت مبارزه با باکتری هایی را دارد که می توانند در دهان شما رشد کرده و شما را در معرض خطر عفونت قرار دهند. برای کاهش درد دندان می توانید روغن میخک بخرید یا به سادگی چهار تا شش گل میخک را بجوشانید و آب میخک درست کنید، سپس می توانید نواحی دردناک لثه ها را با آن ماساژ دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به طور کلی غیر سمی است و می تواند برای تسکین و کاهش التهاب در اطراف دندان های عقل شما که در حال رشد است، استفاده شود، همچنین در صورت خراشیده شدن یا پاره شدن لثه حین رشد دندان نیز کمک می کند. می توانید آلوئه خالص استفاده کنید یا ژل آن را روی محل درد بمالید تا باعث خنک شدن و تسکین موقتی درد شود.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ماده ضد باکتری قدرتمند است که ثابت می کند باکتری ها را از بین می برد، اما این درمان بسیار قدرتمند است هرگز نباید به صورت مستقیم روی دندان هایتان استفاده شود. رقیق کردن روغن درخت چای با روغن نارگیل ضد باکتری دیگر و استفاده از آن روی لثه های ملتهب می تواند باعث از بین رفتن باکتری های موجود در خط لثه شود. روغن درخت چای نباید بلعیده شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید بلافاصله پس از این درمان باقی مانده آن را بشویید و از دهان خارج کنید.

سیر و زنجبیل خرد شده

بر اساس نتایج برخی تحقیقات سیر خرد شده یکی از موثرترین قاتلین عوامل بیماری زایی است که به خط لثه حمله کرده و آن را از آلودگی پاک می کند. محققان هنگام استفاده از سیر و زنجبیل خرد شده به عنوان خمیر سیر را بسیار موثرتر می دانند. قبل از افزودن زنجبیل تازه خرد شده و استفاده از آن روی لثه می توانید سیر خام را خرد کرده و آن را نخست امتحان کنید.

آسپرین

آسپرین که برای تسکین سردردهای شدید مصرف می شود نیز ممکن است به تسکین درد دندان عقل کمک کند. یک مطالعه اخیر نشان داد آسپیرین یک عامل موثر در کاهش درد برای افرادی است که در دهان خود احساس ناراحتی می کنند. به برچسب توجه زیادی داشته باشید و بیش از دوز توصیه شده هر نوع آسپرین را مصرف نکنید. بدون نظارت دندانپزشک یا پزشک آسپرین را به طور مداوم برای هر نوع تسکین درد استفاده نکنید.

منتول

منتول یک مسکن طبیعی است و هنگام لمس پوست احساس خنک کنندگی ایجاد می کند. اگر می خواهید از منتول به عنوان درمانی برای درد دندان عقل خود استفاده کنید قبل از استفاده مستقیم آن روی ناحیه آسیب دیده دهانشویه حاوی نعناع را رقیق کنید.

زردچوبه

از زردچوبه قرن ها به عنوان ادویه و داروی طبیعی برای تسکین درد معده استفاده می شده است. ویژگی های ضد درد و ضد التهابی زردچوبه به عنوان داروی ضد درد دندان توانایی فوق العاده ای به آن می دهد. یک منبع معتبر توصیه می کند زردچوبه خرد شده را به صورت مستقیم روی لثه های ملتهب مالش دهید یا دهان خود را با آبی که با 5 گرم زردچوبه و دو عدد میخک جوشانده است، بشویید.

سرما و گرما درمانی

استفاده از کیسه یخ یا پد گرمایشی روی گونه ها می تواند به کاهش درد، التهاب و تورم کمک کند. استفاده از گرما می تواند با از بین بردن تنش و افزایش جریان خون باعث بهبودی شود. سرما یا گرما را به مدت 15 دقیقه در محل آسیب دیده قرار دهید، سپس قبل از انجام مجدد آن 15 دقیقه صبر کنید. این روش ها را در طول روز تکرار کنید.

علف گندم

گیاه گندم یک درمان کننده قدرتمند است و می تواند برای درمان درد دندان عقل مورد استفاده قرار گیرد. محتوای بالای کلروفیل گیاه گندم به کاهش التهاب و جلوگیری از باکتری های عامل عفونت کمک می کند، همچنین می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و زخم ها را التیام بخشد.

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی یک درمان کننده قدرتمند است که می تواند باکتری ها را از بین ببرد و از عفونت جلوگیری کند. این روغن می تواند درد، تورم و التهاب را کاهش دهد. یک مطالعه در سال 1996 روی موش ها نشان داد اجزای تسکین دهنده درد به دلیل یکی از مواد فعال آن کارواکرول است.

روغن پونه کوهی بسیار قوی است و باید همیشه به درستی رقیق شود. یک قطره روغن پونه کوهی را با یک قاشق چایخوری روغن حامل رقیق کنید. با استفاده از پنبه یا انگشت خود روغن را به دندان یا لثه بمالید، این کار را دو بار در روز انجام دهید.

اسانس آویشن

آویشن به عنوان یک داروی سنتی برای تسکین درد، التهاب و تب که ممکن است با دندان های عقل در حال ظهور همراه باشد، استفاده می شود. یک مطالعه در سال 2015 روی موش ها از استفاده از عصاره آویشن در درمان این علائم حمایت کرد البته مطالعات بیشتری در فاز انسانی نیاز است.

چند قطره روغن اساسی آویشن را با یک روغن حامل رقیق کنید. با استفاده از پنبه یا انگشتان خود آن را روی دندان ها و لثه ها بمالید. این کار را چند بار در روز انجام دهید با افزودن یک قطره روغن به یک لیوان آب گرم می توانید از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

کپسایسین

گفته می شود ماده موثره فلفل کاین، کپسایسین درد و التهاب را تسکین می دهد. یک بررسی در سال 2012 گزارش داد کپسایسین می تواند در درمان انواع مختلف درد هم در حیوانات و هم در انسان مفید باشد. گاهی اوقات اثر حساسیت زدایی روی رشته های عصبی نیز دارد. کپسایسین توانایی تحریک دارد، بنابراین همیشه باید با مقدار کمی شروع کنید تا ببینید واکنش بدن شما در مقابل آن چگونه است. چند قطره عصاره یا روغن خالص کپسایسین را در یک فنجان آب رقیق کنید. با استفاده از یک پنبه محلول را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید یا از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید، این کار را در طول روز تکرار کنید.

اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس یک درمان کننده قدرتمند است که می تواند درد را تسکین دهد، باکتری ها را کاهش و التهاب را تسکین دهد. یک مطالعه در سال 2015 روی حیوانات، اثر روغن ضروری اسطوخودوس برای تسکین درد و التهاب را تایید کرد. مطالعات بیشتر برای کشف اطلاعات بیشتر در مورد توانایی درمانی آن ضروری است. یک قطره روغن اسطوخودوس را با یک قاشق چایخوری روغن حامل رقیق کنید. با استفاده از انگشتان خود یا یک پنبه آن را در طول روز چندین بار به محل آسیب دیده بمالید یا دو قطره روغن اسطوخودوس به یک فنجان آب گرم اضافه کنید تا از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید. از این محلول سه بار در روز استفاده کنید یا برای تهیه دهان شویه از چای اسطوخودوس خنک شده استفاده کنید.

چشم انداز

بیرون آمدن کامل دندان های عقل از خط لثه ممکن است سه ماه طول بکشد، اما همه دندان های عقل به یک باره خارج نمی شوند، بنابراین احتمال می رود مدتی برخی از این علائم در درجات مختلف خاموش و روشن شوند. اگر درد شدیدی دارید که همچنان ادامه دارد سردردهای مکرر، بزاق خونین یا احساس آبسه زیر لثه هایتان احساس می شود باید بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید. اگرچه لازم نیست همه دندان های عقل خود را خارج کنند، اما انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند تمام نوجوانان و جوانان دندان عقل خود را با مراجعه به دندانپزشک کنترل و بررسی کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟