آنچه باید درباره ماساژ کودک بدانید

به گزارش رکنا،دو دست را روی سینه نوزاد بگذارید و از قسمت جناغ سینه به سمت شانه ها ماساژ بدهید. از ناحیه جناغ سینه به سمت شانه ها، قلبی روی بدن نوزاد بکشید و در مرکز سینه دست ها را به هم برسانید. حرکتی مورب از نزدیک لگن کودک به سمت شانه طرف مقابل آغاز کنید و به سمت لگن برگردید. این کار را از هر دو طرف انجام دهید.
با یک دست، مچ دست نوزاد را بگیرید و با دست دیگر در حالی که دور بازوی او حلقه کرده اید به آرامی از قسمت بالایی بازو تا مچ را ماساژ بدهید و این حرکت را به صورت معکوس تکرار کنید. بازوی کودک را با دو دست بگیرید و آن ها را در جهت های مخالف دور بازوی کودک آرام بغلتانید. با انگشت شست خود از قسمت پایین کف دستش به سمت انگشتانش را با ملایمت ماساژ و هر انگشت را آهسته فشار دهید و بکشید. ناحیه مچ را با حرکات دایره ای انگشتان مالش بدهید.
کودک را روی شکم و افقی مقابل خود یا روی پاهای دراز شده تان بخوابانید. دستانش را روی بدنش بگذارید و از گردن تا باسن، با دست ها پشت کودک را ماساژ بدهید و دست ها را بالا و پایین بیاورید. دو طرف نخاع کودک را با دایره های کوچک به سمت پایین ماساژ دهید. از فشار مستقیم به نخاع خودداری کنید. شانه های نوزاد را با حرکات دایره ای کوچک و باسن را با حرکات دایره ای بزرگِ سرانگشتان ماساژ بدهید.
پای کودک را از قوزک در دست بگیرید و آرام آن را تکان دهید. با یک دست، قوزک پای کودک را نگه دارید و دست دیگر را دور پایش حلقه کنید و دست خود را بالا و پایین ببرید. پای کودک را بین دو دست بگیرید سپس دستان را در جهت مخالف هم به آرامی دور پا بغلتانید. کف پا را با دو شست خود از پاشنه تا نوک انگشتان ماساژ بدهید. بالای پای نوزاد را مالش و هر انگشت را به آرامی فشار بدهید و خیلی کم بکشید. دور قوزک پا را با حرکت دورانی کوچک مالش دهید.
استفاده از روغن برای ماساژ الزامی نیست اما درصورت استفاده، از نوع گیاهی و بدون بو و دمای محیط دست کم 24 درجه سانتی گراد باشد که نوزاد بدون لباس احساس سرما نکند. هنگام ماساژ با کودک ارتباط کلامی برقرار یا با پخش موسیقی ملایم کودکانه، حواس او را پرت کنید. اگر با گریه و مقاومت او روبه رو شدید، ماساژ را به وقت دیگری موکول کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟