8 راهکار  برای درمان خشکی گردن

به گزارش رکنا، در ادامه چند راهکار ساده به شما معرفی خواهیم کرد که هم به جلوگیری از خشکی گردن کمک کرده و هم از این درد ناخوشایند خلاصتان می کنند.

1- بطور مرتب تمرینات کششی انجام دهید

دست کشیدن از کارهای روزانه برای انجام یک حرکت کشش نقش به سزایی در جلوگیری از خشکی گردن دارد. یکی از تمرینات خوبی که برای این کار وجود دارد به شرح زیر است:

کتف خود را بچرخانید.

تیغه کتف های خود را چندین بار به هم فشار دهید.

گوش های خود را یک به یک به آرامی به سمت کتف پایین آورید.

سر خود را به آرامی به چپ و راست بچرخانید.

دست های خود را بالای گوش هایتان بگذارید و با انگشتان خود به آرامی فشار دهید و همزمان با مقاومت ماهیچه های گردن، سرتان را صاف نگه دارید.

2- از گرما یا سرما استفاده کنید

برای کاهش التهاب موضعی، یک کیسه آب گرم یا یخ احتمالاً تأثیرگذار خواهد بود. استفاده از مقداری یخ به رفع التهاب کمک می کند و کیسه آب گرم می تواند جریان خون را به حرکت درآورد. هر دو روش مؤثرند و به خودتان بستگی دارد که مایل به استفاده از کدام آن ها باشید – حتی می توانید به صورت یک در میان از آن ها استفاده کنید.

3- بالش کمتری زیر سرتان بگذارید

استفاده از بالش زیاد در رختخواب می تواند به گردن در زمان خواب صدمه بزند. وقتی ارتفاع توده ی بالش ها زیاد باشد، گردن خم شده می ماند که این امر باعث می شود به محض بیدار شدن از خواب احساس درد کنید. به علاوه باید از استفاده از بالش های خیلی سفت خودداری کنید چون امکان حرکت را تا حد زیادی از گردن می گیرند.

4- ماساژ حرفه ای داشته باشید

ماساژ ملایم بخش های دردناک گردن، اگر به درستی انجام شود، می تواند گرفتگی گردن را از بین ببرد و ماهیچه های آن را به حالت قبل بازگرداند. علاوه بر این، انجام ماساژ می تواند گردن درد را کاهش دهد، دامنه ی حرکتی شما را بالا ببرد و حتی اضطراب را برطرف کند.

5- تحرک داشته باشید

اگر شغل پشت میزی دارید یا صرفاً زمان زیادی را پشت کامپیوتر می گذرانید، احتمالاً زیاد دچار گردن درد می شوید. گهگاه از جای خود بلند شوید و چند حرکت ورزشی انجام دهید. این کار مانع از آن می شود که گردن تان مدت طولانی در یک حالت آسیب زا باقی بماند.

6- طب سوزنی را امتحان کنید

این روش هزاران سال است که در طب چینی مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه سوزن هایی را درون نقاط فشار بدن فرو می برند، کاری که باعث از بین رفتن تنش می شود و به رفع درد مزمن در ناحیه ی گردن کمک می کند.

7- با چنگال به نوک زبانتان ضربه بزنید

زبان ما اطلاعات ارزشمندی درباره ی مشکلات بدنی ما در خود دارد که یکی از آن ها مشکلات مربوط به گردن است. همانطور که قبلاً اشاره شد، طب سوزنی یکی از روش های رفع درد است و نوع خاصی از آن هست که می تواند بسیار کمک کننده باشد. به این روش طب سوزنی زبان گفته می شود و در آن نوک زبان را با استفاده از یک چنگال (یا انگشتان) 10 تا 30 بار تحریک می کنند. با این کار درد گردن فروکش می کند.

8- هنگام استفاده از تلفن همراه سرتان را خم نکنید

از پایین نگه داشتن تلفن همراه یا هر وسیله ی هوشمند دیگر خود هنگام نگاه کردن به آن خودداری کنید. وقتی سرتان را پایین می آورید، گردن اذیت و درد بیشتر می شود، پس حواس تان باشد که هر زمان که امکان پذیر بود تلفن همراه تان را در ارتفاع چشم هایتان بگیریدآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟