داغ ترین خبر های سلامت و زیبایی

به گزارش رکنا ، دانستنی های مفید برای مبارزه با سرطان را در ادامه بخوانید.

استخوان هاى شکننده

مصرف زیاد شکلات استخوانها را ضعیف ساخته و احتمال شکستگى و ترک را در آنها زیاد مى کند. یک تحقیق در استرالیا نشان مى دهد افرادى که روزانه شکلات زیاد مصرف مى کنند داراى تراکم استخوان کمتر هستند و این امر احتمال بروز مشکلاتى همچون پوکى استخوان را زیاد مى کند. طبق این تحقیق، کاکائو و شکلات اگر چه داراى فواید قلبى عروقى هستند اما مصرف زیاد آنها تراکم استخوانى در زنان را به میزان ۳۱ درصد کاهش مى دهد.

رژیم ۲ دقیقه اى

یک ساعت جارو کشیدن در خانه حدود ۱۵۰ کالرى را از بدن مى سوزاند.

اما یک راه براى اینکه ۱۰۰ کالرى اضافه را هم بسوزانید این است که هر زمانى که کار جارو کشیدن منزل را به پایان مى رسانید، به مدت دو دقیقه حرکت طناب زدن را انجام دهید.

پس از یک ساعت شما میزان کالرى را که در ازاى چهار کیلومتر پیاده روى مى توانید بسوزانید از بین برده اید و همچنین خانه تان هم کاملاً تمیز شده است.

سبوس و سرطان سینه

رژیم غذایى حاوى سبوس ها در پیشگیرى از سرطان سینه و جلوگیرى از پخش و گسترش سلول هاى سرطانى مؤثر است. دکتر پاملامگ از دانشگاه آلستر که مسئولیت این تحقیق را بر عهده دارد مى گوید: مصرف روزانه مغزها به ویژه بادام در پیشگیرى از این بیمارى مؤثر است. وى مى افزاید: شیر سویا و سبوس گندم از جمله مواد غذایى هستند که در پیشگیرى از ابتلا به سرطان سینه مفید تشخیص داده شده اند.

یوگا و حفظ تعادل

زنانى که روزانه به مدت ۹ ماه به تمرینات یوگا مى پردازند، کمتر به آلزایمر مبتلا مى شوند.تحقیقات نشان مى دهد ورزش یوگا نه تنها در پیشگیرى از ابتلا به آلزایمر مؤثر است بلکه در برقرارى حفظ تعادل در سنین بالا و افزایش قد نیز مؤثر است. محققان دانشگاه فیلادلفیا انجام روزانه تمرین یوگا را در تسریع راه رفتن و افزایش قد زنان تأثیرگذار دانسته اند.

رژلب هاى سرطان زا

رژلب هر اندازه سرب بیشترى داشته باشند، ماندگارى طولانى ترى نیز دارند. اگر رژلب مدت طولانى روى لبتان مى ماند به خاطر مقدار بالاى سرب آن است. مقدارى از رژلب را روى دست بمالید یا با یک انگشتر طلا روى آن را خراش دهید، اگر رنگ آن به مشکى تغییر کرد رژلب حاوى سرب است.

خودباورى

پیش داورى و باور کردن تأثیر جنسیت افراد روى مسائل مختلف مى تواند نتیجه را به کلى تغییر دهد. یک بررسى آمارى نشان داد که نتیجه امتحان ریاضى زنانى که باور داشتند استعداد ریاضى در افراد بسته به مذکر یا مؤنث بودن آنها متفاوت است، بسیار پائین تر از کسانى بود که باور داشتند کیفیت عملکرد در ریاضیات به جنسیت وابسته نیست و فقط وابسته به این است که شخص تا چه حد ریاضى یاد گرفته و تمرین کرده است. باورهاى غلط را از خود دور کنید، اینگونه به دخترتان نیز کمک خواهید کرد تا بهتر عمل کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟