ریزش مو در افراد مبتلا به کرونا به خاطر استرس و اضطراب است

به گزارش رکنا ، خراسان رضوی یک متخصص عفونی گفت: فردی که طی دوران یا بعد از بیماری کرونا ریزش مو را تجربه می‌کند بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد.

محمد یزدی در خصوص ریزش موی ناشی از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده تاکنون هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی بین کووید-۱۹ و ریزش مو ثابت نشده است. ریزش مو در فرد مبتلا به کرونا از عوارض این بیماری محسوب نمی‌شود.

وی افزود: عوامل ریزش مو شامل کم‌خونی، بیماری‌های قارچی و عفونی، حساسیت‌های خاص، استرس و اضطراب و جنبه‌های ارثی است. فردی که طی دوران یا بعد از بیماری کرونا ریزش مو را تجربه می‌کند بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد. این افراد باید در دوران بیماری خونسردی خود را حفظ کنند تا استرس و اضطراب کاهش یابد.

یزدی با اشاره به اینکه افراد باید بعد از بهبودی عواملی را که سبب ریزش مو شده، رفع کنند، بیان کرد: در این راستا و در ابتدا مهمترین نکته کاهش استرس و اضطراب است که بهترین راه کنترل استرس و اضطراب ورزش کردن است. ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این شرایط مفید هستند.

دبیر انجمن متخصصان بیماری‌های عفونی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سپس فرد باید عوامل دیگر همچون کم‌خونی را جبران کند. در این زمینه خوردن گوشت قرمز، جگر، سبزیجات و مصرف قرص آهن توصیه می‌شود. همچنین خانم‌هایی که در دوران عادت ماهانه خونریزی‌های شدیدی دارند، باید تحت نظر دکتر خونریزی را کنترل کنند و برای رفع بیماری‌های انگلی که مانع جذب خون می‌شود، اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه «افراد باید بهداشت سر و موی خود را رعایت کنند» ادامه داد: خانم‌ها نباید از روسری دیگران و آقایان نیز از کلاه یکدیگر استفاده کنند زیرا این امر سبب انتقال بیماری‌های قارچی و عفونی می‌شود. همچنین باید در آرایشگاها از وسایل شخصی استفاده شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در حال حاضر می‌دانیم که همه افراد جامعه دچار اضطراب و استرس‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا هستند که برای کاهش این اضطراب و استرس به آن‌ها توصیه می‌شود که حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. همچنین سطح سیستم ایمنی بدن خود را با تغذیه مناسب و خوردن ویتامین‌ها افزایش دهند و ورزش کنند. باید گفت که درمان ریزش مو به هر دلیلی که اتفاق می‌افتد بستگی به بدن فرد بیمار دارد و نمی‌توان برای بهبودآن زمان تعیین کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟