متخصصان برای درمان ریزش مو راهکارهای جدید ارائه دادند

به گزارش رکنا به نقل از اکسپرس، امروزه تحقیقات پزشکی نشان داده است دارو‌های گیاهی بسیار بهتر و موثرتر از دارو‌های شیمیایی می‌تواند باعث درمان بیماری‌ها شود. دارو‌های گیاهی از آن جهت اهمیت دارند که نسبت به دارو‌های شیمیایی عوارض جانبی بسیار کمتری دارند. ریزش مو و طاسی یکی از مواردی است که به طور گسترده در میان آقایان دیده می‌شود. محققان به تازگی توانسته اند به نسخه‌ای گیاهی و شفابخش برای این بیماری دست یابند.

بر این اساس، مطالعات دانشمندان بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است روغن یک گیاه از خانواده کاسنی به نام "مستور خوابیده" می‌تواند باعث افزایش فولیکول‌های موی سر شود. همچنین علاوه بر خاصیتی که این روغن گیاهی در رشد مو دارد، می‌تواند بسیار موثرتر از ماینوکسیدیل جلوی ریزش موی سر را بگیرد. ماینوکسیدیل یکی از دارو‌های رایج برای جلوگیری از طاسی در آقایان است.

بی تردید برای مشخص شدن نتایج قطعی و اجازه استفاده از این روغن باید آزمایشات بر روی انسان‌ها نیز انجام شود. با این حال، مثبت بودن آزمایش بر روی موش‌های آزمایشگاهی موید تاثیرگذاری بالای این داروی گیاهی است. آزمایش دارو‌های جدید گیاهی پیچیدگی آزمایش دارو‌های شیمیایی را ندارد و معمولاً در موارد غیرخوراکی از سوی مراجع علمی سخت گیری کمتری نسبت به دارو‌های دیگر درباره آن‌ها اعمال می‌شود.

محققان می‌کوشند مکانسیم عملکرد این روغن گیاهی را کشف کنند. دانشمندان می‌گویند روغن مستور خوابیده دارای ویتامین E است. این ویتامین می‌تواند با مبارزه با رادیکال‌های آزاد (اتم‌های بی ثبات) باعث رشد موی سر شود. همچنین تحقیقات متعدد نشان داده است ویتامین E می‌تواند خون رسانی را بهبود بخشد که همین امر باعث سلامت بیشتر موی سر می‌شود.

تحقیقات دیگر در موش‌ها نشان داده است افزایش خون رسانی باعث تحریک پوست سر برای رشد مو شده است. همچنین مصرف دوز بالای ویتامین E می‌تواند در بیماران دیابتی نوع یک باعث افزایش خون رسانی به چشم‌ها شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 636634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟