این توصیه های غذا خوردن را جدی بگیرید

به گزارش رکنا ، غذا خوردن شرایط و اصول خاصی دارد که برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و سلامتی باید به آن توجه کنیم. در این مقاله به بررسی بهترین زمان برای خوردن غذا می‌پردازیم.

خوردن سه وعده ی اصلی غذایی در زمان مناسب خود سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود. همچنین مصرف غذا (Eating)، در زمان مقررش، انسان را از بیماری های قلبی، کبدی و عصبی دور میکند. بهترین زمان خوردن غذا در فصل های مختلف با توجه به شرایط و دمای هوا و تغییرات ایجاد شده در بدن متفاوت است که با دانستن و رعایت آن می توان سلامت بدن در فصول مختلف را حفظ کرد. بهترین زمان صرف غذا معتدل ترین ساعت روز که معمولا در زمستان میانه روز و در تابستان هم خنک ترین زمان است. طبیعت غذای زمستانی بهتر است سرد نباشد و تابستان هم بهتر است که گرم نباشد.

بهترین زمان خوردن غذا زمانی است که فرآیند هضم غذای قبلی نهایی شده باشد ولی عادت ما به اینگونه نیست و بعد از مرحله هضم عروقی معمولاً افراد شروع می کنند به مصرف وعده غذایی بعدی که بهتر است این اصول رعایت شود.

یکی از مسائلی که در طب سنتی به آن بسیار تاکید می شود این است که چگونه و کی غذا مصرف شود و برای رعایت آن خیلی نیاز نیست عادت تان را تغییر دهید.

زمان مناسب برای خوردن غذا

به محض بیدار شدن از خواب، حتما صبحانه ای مغذی میل کنید. این زمان یکی از مهمترین زمانهای غذا خوردن محسوب می شود. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که با حذف صبحانه و صرفا ورزش کردن در تایم صبح می توانند کالری بیشتری را سوزانده و کاهش وزن خوبی داشته باشند.در مقالات مه شو، بارها به این نکته تاکید شده که حذف صبحانه، نه تنها در کاهش وزن، موثر نیست، بلکه موجب گرسنگی و افت شدید انرژی، بخصوص هنگام ورزش شده و بدن به ناچار، مجبور به پرخوری بیشتر و ریزه خواری در طی روز خواهد شد و این کار بدترین اتفاقی است که می تواند برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند، رخ دهد.

در ضمن، با خوردن صبحانه ای کامل و مغذی، علاوه بر کسب انرژی لازم برای فعالیت های روزانه، متابولیسم بجا و منظمی را هم استارت خواهید زد که همین شروع خوب، موجب سوخت و ساز بهتر و در نتیجه، کاهش وزنی مطلوب خواهد شد.

صبحانه خود را با نان کامل، تخم مرغ و مواد غذایی سالمی از این قبیل آغازکنید.صبحانه کامل، برای ساعتها شما را سیر نگه داشته و مانع از ریزه خواری در طی روز می شود. فراموش نکنید که شروع سالم یک روز، انرژی و شادابی کل روز را تضمین خواهد کرد.

در طی روز، وعده های غذایی بیشتر اما کم حجم داشته باشید. وقتی ۳ وعده سنگین را در طی روز مصرف میکنید، در فواصل هضم غذا، دچار افت انرژی خواهید شد و مسلما در چنین شرایطی، میل به خوردن غذای بیشتر دارید تا این افت را جبران کنید.

اما برنامه ریزی برای وعده های بیشتر و با حجم کمتر، این شانس را به شما می دهد که مانع از این پرخوری شده و علاوه بر اینکه انرژی شما به طور مداوم حفظ می شود، کمک می کند تا کاهش وزن سالم و مطمئنی را تجربه کنید.

بعد از ظهر، کربوهیدرات مصرف کنید. طبق آخرین تحقیقات، محققان به این نتیجه رسیدند که بدن پس از سپری کردن یک روز پر تلاش، نیاز به ریکاوری و سوخت گیری دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای تامین این سوخت، کربوهیدرت ها هستند. این مواد، انرژی لازم را برای روز بعد ذخیره کرده و بدن را کاملا آماده و مهیا می سازند.

در خوردن کربوهیدرات ها، افراط نکنید. به اندازه نیاز بدن، سبک، اما مغذی غذا بخورید و به این ترتیب، بدنی سالم و پرانرژی داشته باشید.

دیر وقت غذا نخورید

اگر می خواهید بدترین زمان غذاخوردن را بشناسید، بهتر است بدانید که هیچ زمانی بدتر از آخر شب نیست.

غذا خوردن آخر شب و هنگام خواب، تمام کار شما را خراب می کند. شما کل روز تلاش می کنید تا مواد مغذی و سالمی را به بدن برسانید، اما گرسنگی شب و هوس خوردن یک وعده آخر شب، همه برنامه رژیم شما را بر هم خواهد زد.

میل به گرسنگی را با خوردن مواد غذایی مثل هویج، انواع توت ها و از این قبیل فرو نشانید، چرا که این مواد غذایی بسیار کم کالری بوده و در عین حال کمک می کنند تا میل به خوردن در شما برطرف گردد.

پزشکان توصیه می‌کنند بین وعده‌ی شام و زمان خواب افراد باید حداقل سه ساعت فاصله زمانی وجود داشته باشد.

اکثر افرادی که وعده‌های غذایی خود را در حوالی ساعات یاد شده مصرف کرده‌اند از سلامت جسمی بسیار خوبی برخوردار هستند و بیشتر کالری دریافتی روزانه خود را می‌سوزانند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟