داروی دیابت در درمان نارسایی قلبی موثر است

به گزارش رکنا،در سطح جهان حدود ۲۳ میلیون نفر مبتلا به نارسایی قلبی هستند. نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب نتواند خون را به طور مؤثر به سایر قسمت‌های بدن پمپاژ کند که موجب بروز علائمی مانند تنگی نفس ، دشواری تنفس، ضعف و خستگی و افزایش وزن و تورم در پاها، مچ پا یا معده می‌شود.

به دلیل تجمع مایعات در ریه‌ها، کبد و اندام تحتانی، ممکن است پیشرفت کرده و به نارسایی احتقانی قلب تبدیل شود. دلایل اساسی نارسایی قلبی شامل بیماری عروق کرونر، فشار خون بالا، چاقی، بیماری دریچه قلب و دیابت است.

گزینه‌های درمانی برای نارسایی قلبی شامل مصرف داروهای تجویز شده، کاهش میزان سدیم در رژیم غذایی، مصرف مقدار کمتر مایعات و ایجاد هرگونه تغییرات ضروری در سبک زندگی مانند رسیدن به وزن متعادل، ترک سیگار و رژیم غذایی سالم برای قلب است.

محققان دانشکده پزشکی آیسان نیویورک در این مطالعه ۸۴ شرکت کننده در رده سنی ۱۸ تا ۸۵ سال را به دو گروه تقسیم کردند: یک گروه روزانه ۱۰ میلی گرم empagliflozin و گروه دیگر، دارونما دریافت می‌کردند.

در شروع مطالعه، تمام شرکت کنندگان تحت «ام‌آرآی» قلب، تست ورزش ۶ دقیقه‌ای و تست قلبی تعیین میزان اکسیژن قرار گرفتند. پرسشنامه‌ای را هم در مورد کیفیت زندگی شأن تکمیل کردند.

بعد از ۶ ماه هر دو گروه دارونما یا empagliflozin، مجدداً تست‌های مشابه را انجام دادند.

محققان دریافتند که تقریباً ۸۰ درصد از کسانی که دارو دریافت کرده بودند، بهبود قابل توجهی در وضعیت شأن نمایان شد.

آنها همچنین کاهش اندازه و ضخامت قلب و گرفتگی کمتری در قلب داشتند، که نشان می‌دهد از شدت نارسایی قلبی شأن کاسته شده است. به گفته محققان، در این گروه از شرکت کنندگان، قلب به حالت تقریباً نرمال خود بازگشته بود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟