قول چین به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش رکنا به نقل از رویترز، کارشناس ارشد اضطراری سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد که چین به این سازمان تضمین داده که یک گروه بین‌المللی به منظور تحقیق درباره منشا ویروس کرونا در اسرع وقت تشکیل خواهد داد.

مایک رایان، کارشناس اضطراری سازمان بهداشت جهانی دریک کنفرانس خبری گفت: ما کاملا انتظار داریم که یک تیم تحقیقاتی تشکیل دهیم. ما باید بتوانیم یک تیم بین‌المللی به همکاران چینی خود اضافه کنیم و به منطقه مورد نظر رفته، نتایج مطالعات فاز اول را بررسی کرده و آنها را راستی آزمایی کنیم. ما کمک خواهیم کرد که جامعه بین‌الملل از کیفیت نتایج اطمینان یابند.

وی در ادامه گفت: بازار ووهان احتمالا منشا شیوع این ویروس بوده اما اینکه عامل شیوع انسان، حیوان و یا عوامل محیلی بوده یا نه هنوز مشخص نیست. ما این تحقیقات را طی چند ماه آتی در فاز اول مورد بررسی قرار خواهیم داد و امیدواریم که به سمت فاز دوم حرکت کنیم.

تدروس گبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی و مدیران ارشد دیگر این سازمان پس از تصویب قانونی در ماه می توسط وزرای بهداشت کشورهای عضو، هفته گذشته آخرین نتایج تحقیقات درباره این ویروس را به اطلاع 194 کشور عضو سازمان بهداشت قرار دادند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟