انجام تست‌های سریع تشخیص کرونا در مراکز بهداشتی رایگان است

به گزارش رکنا، نحوه اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا امشب یکم آذر در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تحقیقات نشان داده است که ۱۰ درصد مبتلایان به کرونا می‌توانند باعث ابتلای ۸۰ درصد از افراد شوند، گفت: البته همچنان مهمترین عامل سرایت بیماری، میهمانی‌های خانوادگی و جمع‌های دورهمی است.

او افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا ۷ برنامه مشخص برای مهار بیماری دارد که یکی از این برنامه‌ها همان محدودیت‌های هوشمند است و از اول آذر در سراسر کشور شروع شده است.

سخنگوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: کیت تست‌های تولید داخل آزمایش سریع کرونا آماده شده و اولین روز آذر ۱۰۰ هزار عدد آن به دست ما رسیده است که بین مراکز درمانی توزیع می‌شود و طی یکی دو هفته آینده میزان تست‌ها را به مرز ۱۰۰ هزار تست در هر روز می‌رسانیم؛ این تست‌ها کمک شایانی به شناسایی زودتر و در نتیجه مهار بیماری می‌کنند.

او تصریح کرد: انجام این تست‌های سریع در مراکز بهداشت و درمان به صورت رایگان است و در کمترین بازه زمانی ممکن نتیجه اعلام می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره جلوگیری از افراد مبتلا به اماکن عمومی به کمک یک سیستم هوشمند تصمیم گیری می‌شود.

رئیسی اظهار کرد: از مردم درخواست می‌کنم برای رسیدن به نتیجه مطلوب و کاهش آمار‌های کرونایی تا دو هفته دیگر محدودیت‌های تردد را رعایت کنند.

اجرای منع تردد در ۴۳ شهر کشور رضایت بخش بوده است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه باید سعی کنیم تا قبل از ساعت ۲۱ و شروع منع تردد شبانه خرید‌های منزل را انجام دهیم، افزود: اجرای منع تردد در ۴۳ شهر کشور رضایت بخش بوده است لذا حدود ۵۳ میلیون نفر در ۱۶۰ شهر کشور که در منطقه هشدار ۳ قرار دارند زندگی می‌کنند.

او با بیان اینکه جریمه تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ درسطح شهر ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است، اظهارکرد: منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در ستاد ملی موافقان و مخالفانی داشت، اما در نهایت کلیات آن را همه اعضای ستاد ملی و کرونا پذیرفتند و امشب نخستین شب اجرای این مصوبه در سطح کشور بود.

رئیسی با اشاره به اینکه خبر منع تردد شهروندان از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح سه شنبه هفته قبل توسط وزیر کشور اعلام شده بود، اظهار کرد: محدودیت‌ها راه حل اصلی نیست، اما تا زمانیکه شهر‌ها در وضعیت قرمز باشند محدودیت‌ها ادامه دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه طرح محله محور، رهگیری هوشمند و طرح سفیر سلامت برای کنترل بیماری و حفاظت از خانواده هاست، ادامه داد: آزمایشگاه ها، خطوط هوایی و خطوط ریلی رجا به بانک اطلاعات بیماریابی هوشمند متصل شده است.

رئیسی درباره استفاده از خودروی شخصی در موارد اضطراری بعد از ساعت ۲۱ گفت: در این شرایط مردم می‌توانند از آمبولانس، اسنپ و تاکسی استفاده کنند.

او تصریح کرد: امروز در ۴۰ شهر شاهد کاهش بیماری هستیم، در یک شهر روند نزولی شروع شده و در دو شهر دیگر هم روند صعودی بیماری متوقف شده است که نشان دهنده تأثیر محدودیت‌ها در کاهش بیماری کرونا است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: هدف ما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است تا بتوانیم بدون تعطیلی روند کاهش بیماری را شاهد باشیم و با افرادی که در این طرح محدودیت‌ها را رعایت نکنند قطعاً برخورد خواهد شد.

رئیسی گفت: از همه مردم به دلیل همراهی و همکاری که انجام دادند قدردانی می‌کنم، دانشگاه‌ها به ما خبر دادند که همکاری مردم خوب بوده است، امیدوارم که همین روند ادامه پیدا کند تا ما بتوانیم این طرح را با موفقیت به جلو پیش ببریم.

او اظهار کرد: باید بتوانیم از ورود افرادی که کرونا مثبت هستند در محل‌های پر تردد و پر تجمع مانند اماکن مقدس و پاساژ‌ها جلوگیری کنیم، کشور به لحاظ وضعیت بیماری در یک بحران قرار دارد، حتماً باید به صورت جامع و کامل به این قضیه نگاه کنیم، اگر بخواهیم به جزئیات بپردازیم ممکن است اصل طرح را فراموش کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: الان در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که هیچ کدام از اعضای ستاد ملی و مسئولین دل بخواهی نمی‌توانند اقدام به ایجاد محدودیت کنند، اصولا محدودیت‌ها در مواقعی ایجاد می‌شود که چاره‌ای غیر از آن نیست.

رئیسی گفت: آن‌هایی که شیفت شب و بیمارستان هستند مشکلشان به لحاظ تردد حل خواهد شد، اما عزیزانی که مثلاً در سوپرمارکت فعالیت می‌کنند‌ای کاش آن‌ها هم ساعت ۸شب اقدام به تعطیلی واحد کسب خود می‌کردند.

محدودیت‌ها درشهرهای قرمز ادامه دار است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: اگر ما در اعمال این محدودیت‌هایی که الان پیشنهاد شده و در حال اجرا است، بالای ۸۵ درصد عمل کنیم قطعاً بعد از دو هفته شاهد کاهش روند بیماری خواهیم بود، اگر مردم به درستی رعایت کنند نیاز به ایجاد محدودیت نیست و اصولاً محدودیت راه حل اصلی نیست، چند ماه است که با این بیماری مبارزه می‌کنیم، هر جا در هر شهری که شیوه نامه‌ها رعایت شده، کمتر این بیماری را شاهد بودیم، زمانی که شهری در وضعیت قرمز باشد محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 630445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟