صدای نابهنجار در گلو به چه دلیل ایجاد می شود؟

به گزارش رکنا ، استاد گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ورم لوزه گفت: لوزه های بزرگ تا زمانی که ناراحتی و دردی برای بیماری ایجاد نکند، آن را درمان نمی کنیم اما اگر بزرگی لوزه باعث اختلال تنفسی، اختلال خواب، خُرخُر، اختلال قلبی و اختلال صدا شود، باید آن را عمل کنیم.

دکتر ابراهیم رزم پا جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به علت و علائم وروم لوزه گفت: ورم لوزه علت های بسیار زیادی دارد؛ عفونت مکرر در لوزه کودکان باعث تورم لوزه می شود.

نقش ژنتیک در بزرگی لوزه

وی با بیان اینکه در بعضی از افراد به طور مادرزادی و یا ژنتیکی لوزه ها آنها بزرگ است، افزود: خیلی از بیماری های ویروسی باعث تورم و التهاب لوزه می شوند.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: زمانی که فردی با وجود لوزه های بزرگی هیچ دردی و ناراحتی ندارد می توان گفت که این فرد با طور مادرزادی و یا ژنتیکی لوزه های بزرگی دارد و احتمال اینکه دیگر اعضای خانواده نیز لوزه های بزرگی داشته باشند هم وجود دارد.

رزم پا گفت: لوزه های بزرگ تا زمانی که ناراحتی و دردی برای بیماری ایجاد نکند، آن را درمان نمی کنیم اما اگر لوزه آنقدر بزرگ شده باشد که اختلال تنفسی، اختلال خواب، خُرخُر، اختلال قلبی و اختلال صدا ایجاد کند، باید عمل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صدای نابه هنجار در گلو، درد شکم، تب و لرز و سردرد از علائم ورم لوزه هستند یا خیر، تصریح کرد: در بعضی از افراد که درگیر عفونت لوزه شده اند یکی از عوارض و گرفتاری ها می تواند غدد لنفاوی که در گردن و یا شکم هستند را دچار التهاب شوند و درد شکم بیشتر به خاطر التهاب غدد لنفاوی و یا آدنیت باشد.

عفونت لوزه و درد گوش

استاد گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: درد شکم به خاطر ورم لوزه شایع نیست اما عفونت لوزه می تواند با علائمی مانند گوش درد تظاهر پیدا کند. گاهی دردهای لوزه می تواند منشاء ارجاعی داشته باشند و در گوش نیز احساس شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 630094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟