صبحانه های سالم و مفید برای کودکان

به گزارش رکنا ، قطعا شما به عنوان یک مادر سعی دارید که همیشه مواد مغذی و سالم را از طریق رژیم غذایی به کودک خود برسانید . اینکه همیشه درگیر این هستید که کودک خود را به خوردن صبحانه ملزم کنید، یکی از وظایف بزرگ شما در طول روز است که البته زحمت زیادی هم دارد.

یک صبحانه با پروتئین بالا برای کودکان به آن ها کمک می کند تا بتوانند روز خود را با انرژی زیادی آغاز کنند. حال در این قسمت پیشنهادات خود را در مورد استفاده از صبحانه های مقوی به شما خواهیم داد.

1. تخم مرغ

تخم مرغ منبع عظیمی از پروتئین می باشد که برای شروع روز کودکان عالی است . بهتر است که نوع تخم مرغ را به گونه ای تهیه کنید که کودک شما مزه آن را بیشتر می پسندد و یا هر روز در سرو آن تنوع ایجاد کنید.

تخم مرغ آب پز معمولا پرطرفدارترین نوع برای کودکان است و راحت تر هم خورده می شود . همچنین می توانید یک روز هم به او املت بدهید تا از طعم یکنواخت تخم مرغ خسته نشود.

2. آجیل

چهار مغز اصلی یک منبع قوی از پروتئین است که مواد مغذی زیادی را به بدن کودک می رساند . می توانید این آجیل را از هر طریقی به کودک بدهید و یا حتی آن را با مواد دیگر ترکیب کنید.

کره بادام زمینی یکی از منابع اصلی پروتئین است که استفاده از آن همراه با نان تست یا حتی روی میوه مزایای زیادی را به بدن کودک می رساند و همچنین می توانید خود بادام زمینی و یا مغزهای دیگر را به ماست فرزندتان برای صبحانه اضافه کنید.

3. پودر پروتئینی برای اضافه کردن سریع به رسپی صبحانه

اگر کودک شما اهل ناخونک زدن است و درست غذا نمی خورد ، می توانید کمی پودر پروتئین را به رسپی صبحانه او اضافه کنید . موادی مثل جو، پودر شیر، تخم مرغ ، موز و .. در غذاها می تواند میل کودک را به صبحانه چند برابر کند.

4. اسموتی پروتئین

اسموتی ها برای صبحانه خوش طعم ، مقوی و حاوی پروتئین هستند و به راحتی تهیه می شوند . اضافه کردن مقداری پودر نارگیل ، کره بادام زمینی ، موز، وانیل ، زرده تخم مرغ ، پودر کاکائو و پودر دارچین می تواند اسموتی خوشمزه ای را بسازد و همچنین می توانید بر اساس ترجیح کودک این مواد تشکیل دهنده را کمی تغییر دهید.

5. اسموتی توت فرنگی

اسموتی توت فرنگی بسیار خوشمزه است و می تواند تا نصف روز کودک شما را سیر نگه دارد. کافی است که کمی توت فرنگی را با جوی خام، مسات یونانی، عسل و شیر ترکیب کنید.

6. گوشت

اضافه کردن گوشت به صبحانه کودک طعم متنوعی را به دهان او می دهد و بسیار مقوی است . می توانید یک روز در هفته در صبحانه از گوشت به صورت های گوناگون استفاده کنید . از گوشت هایی با پروتیئن بالا و چربی کم استفاده کنید.

7. محصولات لبنی

استفاده از محصولات لبنی برای صبحانه یک استارت خوشایند و خوشمزه است . مثلا شیر، ماست، پنیر و تکه هایی از پنیر کاتیج می تواند پروتئین کافی را به بدن کودکتان برساند. میلک شیک های خوشمزه، نان تست با پنیر و کاتیج گریل شده نیز برای صبحانه او مفید خواهد بود.

8. جو

جو یکی از مواد غذایی با پروتیئن بالا در صبحانه است که می توانید آن را با پنکیک و یا میوه ها همراه کنید تا صبحانه سالم تری داشته باشید.

9. سرلاک

یک کاسه سرلاک را با میوه و شیر مخلوط کنید و به کودکتان بدهید تا علاوه بر طعم خوشمزه آن بتواند از پروتئین موجود در این ماده نیز استفاده کند.

10. سالاد

برای تنوع بیشتر در صبحانه می توانید یک بشقاب سالاد نیز استفاده کنید.

در این سالاد می توانید از گوشت ، تخم مرغ ، سبزیجات سبز و ... برای خوشمزه شدن و افزایش میزان پروتئین استفاده کنید تا انرژی کودک را در طول روز تامین کنید.

روشهای سریع برای تهیه صبحانه مقوی و مفید مخصوص کودکان

تهیه صبحانه در یک دقیقه

گرانولا :

ترکیبی از جو دو سر، گندم ، مغز بادام ، کنجد و عسل و قطعات میوه های خشک است و اغلب در وعده صبحانه به همراه شیر استفاده می شود . ریختن عسل زیاد باعث می شود مواد به خوبی جذب یکدیگر شوند و تنها تکه ای از آن می تواند منبع غذایی مقوی برای کودکان باشد.

این خوراکی پر انرژی ، کربوهیدرات لازم برای کارکرد مغز را تامین می کند . هر زمانی که فرصت داشتید آن را تهیه کرده و در یخچال نگهداری کنید تا در وعده صبحانه به کودک خود دهید .البته گرانولا به صورت آماده در فروشگاهها وجود دارد.

مافین سبوس جو :

مافین و یا همان کیک های کوچکی که با سبوس جو تهیه شده اند غنی از فیبر، پتاسیم و منیزیوم هستند.

میوه ها :

سیب سرشار از فیبر و مواد انرژی زا است و موز از میوه های سرشار از پتاسیم و مواد معدنی مهم است که می توانند در وعده صبحانه خورده شوند .البته این میوه ها را می توان به عنوان میان وعده نیز به کودکان داد تا در طول روز و انجام فعالیت با کاهش قند مواجه نشوند.

نان گندم و کره بادام زمینی :

نان تهیه شده از گندم یا دانه چاودار ، حاوی فیبر زیادی است . کره بادام زمینی نیز منبع غنی پروتئین است و چربی طبیعی آن به بدن آسیبی نمی زند.

تهیه صبحانه در دو دقیقه

سالاد میوه:

میوه های فیبردار را خرد کرده و درون کاسه بریزید و روی آن کمی ماست اضافه کنید تا علاوه بر مواد معدنی، کلسیم و پروتئین نیز به بدن کودک برسد.

پوره میوه :

محققان در مقایسه فواید میوه به این نتیجه رسیده اند که کیوی بیش از میوه های دیگر مواد مغذی مفید دارد . بنابراین کیوی پوست گرفته شده را با موز و آب سیب و تمشک در مخلوط کن بریزید تا به صورت پوره درآید.

اسموتی پرتقال و موز :

برای تهیه این اسموتی باید آب پرتقال ، ماست کم چرب و موز را با هم مخلوط کنید تا مایعی غلیظ و نرم درست شود . این اسموتی سرشار از ویتامین، کلسیم و مواد معدنی است.

اگر کودک شما طعم زنجبیل را دوست دارد می توانید کمی به اسموتی ، زنجبیل اضافه کنید .البته پزشکان توصیه می کنند که نباید بیش از نصف لیوان از این آب میوه ، به کودکان داد.

اسموتی پرتقال و موز

تهیه صبحانه در ده دقیقه

کورن فلکس یکی از بهترین و مقوی ترین صبحانه ها برای کودک است که با شیر کم چرب آماده می شود .این صبحانه سرشار از کلیسیم ، فیبر، ویتامین B و اسید فولیک است . هنگام خرید کورن فلکس نوع کم شکر آن را انتخاب کنید . برای شیرین تر کردن آن می توانید از عسل و یا میوه هایی مانند موز استفاده کنید.

برای جذب آهن کورن فلکس توسط بدن کودک به او یک لیوان آب میوه طبیعی سرشار از ویتامین C بدهید برای کودک کورن فلکس به همراه شیر کم چرب است. این مخلوط سرشار از کلسیم و فیبر است. بیشتر کورن فلکس ها، ویتامین هایی همچون ویتامین B و اسید فولیک دارند.

سعی کنید انواعی را خریداری کنید که شکر کمی دارند. به کودک خود بیاموزید برای شیرین کردن کورن فلکس می تواند از عسل یا میوه هایی همچون موز استفاده کند. برای اینکه بدن کودک آهن موجود در کورن فلکس را جذب کند، یک لیوان آب میوه 100 درصد طبیعی سرشار از ویتامین C نیز برای او تهیه کنید.

از جمله سیریِل های مقوی( غلات صبحانه) می توان به مخلوط دانه های جو یا گندم اشاره کردکه صبحانه ای مخصوص برای ورزشکاران است. کورن فلکس های سرشار از دانه های گندم یا جو ، ساعت های طولانی کودک را پر انرژی نگه می دارد . از انواع کشمش و مویز نیز می توان برای صبحانه استفاده کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟