عاشقان شیرینی مراقب باشند!

به گزارش رکنا ، تقریبا نیمی از افراد علاقه مندی وافری نسبت به خوردن شیرینی و آبنبات و شکلات دارند. خوردن این دسته از خوراکی همانقدر که ترشیجات می‌تواند لذت بخش هستند، اما به مراتب با گذشتن از میزان منطقی آن‌ها باعث بیماری و در مواردی مرگ می‌شود!

گاهی خوردن شیرینی و آبنبات بیش از حد مجاز آن می‌تواند سرکار شما را به پزشک و دندانپزشک بیندازد و آن‌ها شما را سرزنش کنن و با پایین آوردن قند خون شما و یا ترمیم دندان تان به شما کمک کنند.

در مواردی دیگر زیاده روی در مصرف برخی شیرینی‌ها می‌تواند عوارض جدی تری داشته باشد. طبق تحققات جدید مصرف بیش از حد آبنبات محبوب شما می‌تواند در طول زمان باعث مرگ شما شود.

یکی از شیرینی‌هایی که در مورد یک تحقیق اثر خود را نشان داده است شیرین بیان سیاه است که می‌تواند باعث فشارخون بالا، هیپوکالمی، آلکالوز متابولیک، آریتمی کشنده و نارسایی کلیه شود.

طبق دستورالعمل‌های سازمان غذا و داروی حهانی خوردن روزانه بیش از ۲ اونس شیرین بیان سیاه به مدت دو هفته باعث ایجاد نامنظم شدن ریتم قلب در افراد می‌شود.

با این حال هشدار داده اند که افراد در هر سن نباید به یک باره مقدار زیادی شکلات را به مدت طولانی مصرف کنند چرا که به ضعف عضلانی و یا ریتم تند و نامنظم قلب دچار می‌شوند.

به هرحال توصیه شده است که افرادی که به بیماری‌های قلبی، کلیوی و فشار خون بالا مبتلا هستند درباره مصرف شکلات و آبنبات‌ها محتاطانه‌تر عمل کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟