با ماسک موقع غذا خوردن چه باید کرد؟

به گزارش رکنا ، وقتی نوبت به کنترل ویروس کرونا می رسد، کافه ها و رستوران ها یک چالش منحصر به فرد دارند. حتی اگر بتوان فاصله اجتماعی را رعایت کرد، اما مشتریان هنوز هم مجبور هستند ماسک خود را برای خوردن یا نوشیدن پایین بیاورند.

این مسئله تا حدودی با جابجایی غذاخوری در فضای باز برای کاهش خطر حل شده است، اما با نزدیک شدن به فصل زمستان و بازگشت غذاهای داخل سالن، بهترین راه برای احتیاط اداره رستوران ها، به یک بحث داغ تبدیل شده است. اما طبق گفته پزشکان، هنوز هم هنگام غذا خوردن بیرون باید ماسک بزنید اما چگونه می توان با خیال راحت این کار را انجام داد؟

زدن ماسک در بیشتر اوقات که پشت میز هستید، کار چندان سختی نیست. چرا که حرکت کافی افراد که معمولاً در فاصله مناسب هستند وجود داردو برای همین شما باید ماسک بزنید. اما به هنگام حضور در رستوران باید ماسک را به گردن خود بیندازیم، تا بتوانیم غذا بخوریم یا بنوشیم، و سپس هنگامی که منتظر پیشخدمت هستیم می توانیم آن را دوباره به صورت بزنیم.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند هر بار که ماسک خود را لمس می کنید، دستان خود را بشویید، به خصوص اگر پارچه جلویی را لمس کنید.

هرچقدر که عجیب، ناخوشایند و دشوار به نظر برسد، متخصصان می گویند استفاده از ماسک صورت در بین دوره ها حتی در مکانهایی که هنگام نشستن نیازی به پوشش صورت نیست، بسیار توصیه می شود – خصوصاً با توجه به میزان انتظار هر کدام وقتی به میز نزدیک می شوند.

طبق گفته وزارت بهداشت و بهداشت روانی شهر نیویورک، هنگام نشستن پشت میزغذاخوری ها و رستوران به پوشش صورت نیازی نیست، اما پوشیدن حداکثر یک بار پوشش صورت پشت میز بهترین راه برای کاهش خطر انتقال COVID-19 است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟