دلایل ابتلا به عفونت کلیه چیست؟

به گزارش رکنا ، دلایل زیادی ممکن است باعث عفونت و سنگ کلیه شود. در این جا برخی از دلایل عفونت کلیه بیان شده است.

موارد بهداشتی

عفونت کلیه معمولاً به دلیل رعایت نکردن بهداشت در توالت ایجاد می شود. هنگامی که فرد از حمام یا صندلی توالت تمیز استفاده نمی‌کند، احتمال ابتلا به عفونت دستگاه ادراری وجود دارد.

سنگ کلیه

وقتی مواد معدنی و سموم اضافی به صورت ادرار به درستی از بدن خارج نشوند ، به دلیل عملکرد نامناسب یک یا هر دو کلیه این مواد تشکیل سنگ می‌دهند. افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند مستعد عفونت کلیه نیز هستند و باید به موقع برای درمان اقدام کنند.

بزرگی پروستات

مردانی که از بزرگ شدن پروستات رنج می برند ، اغلب برای ادرار کردن با مشکل روبه رو می شوند. در بسیاری از موارد ، این موضوع ممکن است منجر به تجمع سموم و عفونت کلیه شود.

ضعف ایمنی

این مشکل نیز یکی از دلایل عمده عفونت کلیه است. افرادی که رژیم غذایی نامناسب و ایمنی ضعیفی دارند ، به طور کلی با انواع مختلفی از مسائل مانند عفونت کلیه روبه رو می شوند. نکته قابل توجه این است که این بیماری ممکن است بیشتردر طول تغییرفصل دیده شود.

روابط زناشویی

این موضوع در صورتی اتفاق می افتد که مقاربت باعث تحریک و احساس سوزش در مجرای ادرار شود ، بنابراین باکتری ها را بیشتر به سمت کلیه و مجاری ادراری سوق می دهد( جایی که باعث عفونت کلیه می شود).

مشکل فرد باید به موقع تشخیص داده شود و یاد بگیرد که چگونه علایم و نشانه های اولیه عفونت کلیه را تشخیص دهد تا پزشک بتواند به موقع سنگ کلیه را رفع کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟