ریه کرونایی ها سوراخ می شود

به گزارش رکنا ، یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که از هر صد بیمار مبتلا به کرونا یک نفر ریه اش سوراخ شده است. این محققان معتقدند که ویروس کووید۱۹ عامل ایجاد این سوراخ‌هاست.

با بروز این عارضه بیمار دچار تنگی نفس و درد قفسه سینه هنگام نفس عمیق کشیدن می‌شود. ریه سوراخ شده اجازه می‌دهد هوا بین قسمت خارجی و دیواره قفسه سینه به بیرون نشت کند و در نهایت باعث می‌شود ‌اندام تحت فشار جمع شده و تنفس به سختی انجام بگیرد.

در این تحقیق آمده است که افراد بلند قامت و سالمندانی که از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند، بیشتر احتمال دارد که دچار این عارضه شوند.

بررسی ریه بیماران کرونایی

محققان دانشگاه کمبریج گفتند: ما حتی ریه بیماران کرونایی را که نیازی به دستگاه ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی ندارند بررسی کردند.

این محققان مشاهده کردند که بالای ۰.۹۱ درصد از بیماران کرونایی دچار سوراخ در ریه خود شدند و هشدار دادند که حتی افرادی که در گروه‌های پرخطر نیستند ممکن است دچار چنین مشکلی شوند.

کمبریجی‌ها گفتند: تقریبا دو سوم بیمارانی که ریه سوراخ شده دارند زنده ماندند که این آمار در افراد بالای ۷۰ سال متفاوت است، در میان این افراد تنها ۴۱ درصد زنده مانده اند.

همچنین افزودند: مردان سه برابر زنان دچار حفره در ریه می‌شوند و این هم می‌تواند یکی از دلایل تاثیر بیشتر کووید ۱۹ بر مردان باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟