دانستنی های مفید درباره دهان و دندان

به گزارش رکنا ، دکتر امین رضا چلبیانلو، متخصص فک و صورت جراح لثه،فلوشیپ ایمپلنت و استاد دانشگاه با حضور در برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما در مورد مشکلات فک و دندان صحبت کرد.

در ادامه مهم ترین بخش گفت و گوی دکتر چلبیانلو را می خوانید.

افرادی که دچار درد دندان می شوند و بدون مراجعه به پزشک اقدام به مصرف داروهای خود سرانه می کنند پس از مدتی دچار بیماری های عفونی دهان می شوند.

قبل از مصرف دارو در هنگام آبسه کردن دندان باید عامل عفونت شناسایی شود و بعد دارو مصرف شود.

با از بین رفتن دندان در دهان، استخوان فک تحلیل می رود، حتی اگر فرد یک دندان خود را از دست بدهد استخوان فک در همان ناحیه از بین می رود و باعث انحراف سایر دندان ها می شود، در صورت دیر مراجعه کردن به پزشک قدرت ایمپلنت کردن دندان نیز از بین می رود.

پیوند استخوان برای فردی که چند دندان خود را از دست می دهد

فردی که چند دندان خود را از دست می دهد باعث می شود که نوک چانه به نوک بینی نزدیک شود و فرد عمل درست جویدن را از دست دهد در این صورت فرد باید پیوند استخوان انجام دهد.

از همان زمانی که دندان از دهان خارج می شود، کار تحلیل استخوان فک شروع می شو و فرد باید سریع تر برای درمان به پزشک مراجعه کند.

دیابتی ها مانعی برای مراجعه به دندانپزشکی ندارند

افرادی که دچار دیابت هستند و دیابت آن ها کنترل شده است هیچ مانعی برای مراجعه به دندانپزشکی ندارند، در صورتی که نیاز به جراحی و ایمپلنت باشد باید میانگین قند سه ماه خود را بگیرند و با مشورت پزشک به دندانپزشکی مراجعه کنند.

سرطان دهان و زبان در ناحیه حفره های دهانی وجود دارد بسیار خطرناک است، اگر در لثه و دور زبان ضایعات رنگی دیده شود حتما باید به پزشک مراجعه کرد، اگر این ضایعات بیش از دوهفته در دهان بماند خطرناک است.

مصرف دخانیات و تنباکو از عوامل سرطان دهان و زبان هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟